Nu ska jag byta från uniform till stallkläder. Efter stallet blir det fotboll och möjligen lite chips med dip
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill helst ha en advokat i bakluckan liksom, om det behövs! Jag hoppas ju på att vi kan sortera det så långt det går utan, men med en part som möjligtvis inte riktigt förstår så erkänner jag att jag faktist inte har någon aning om vart den parten kan få för sig
Tack @Tassetass! var det svaret jag hoppades på och som jag utgick från i början. Var inte förrän idag när jag började kolla på vad jag behöver för papper som jag blev osäker Mitt nuvarande land har nog ingen aning om på så sätt att jag är gift egentligen. Det har liksom aldrig lämnats in en ansökan om visa så vi har aldrig bevisat giftermål till dem, eller i makens moderland heller (jag försökte med min bank, men de totalvägrade Svenska papper och skulle ha "sina" papper vilket egentligen inte finns i Sverige).
Cigarr då?Hemma från stallet, orkade mig upp på hästaskrället idag, blev sådär 20 min i paddocken, skrittarbete och typ fyra varv trav bara. Men jag fattar inte, den hästen "vilar" sig i form Trots hon inte gjort mycket mer än gå i hagen senaste två veckorna var hon kanonfin i formen. Får väl vara glad hon är välriden nu efter jag haft henne ett år Funderar om jag ska iväg till affären å köpa nått gott. Har dipp hemma, men ingen gräddfil eller chips
Äh röker inteCigarr då?
Inte jag heller. Mer än vid special occasions. Och då är det såååå trevligtÄh röker inte
Kramar är också ok, för jag har en känsla av att konversationen i morgon kommer att bestå av att motparten inte kommer att förstå att det här kommer att hända.
KramEftersom jag har absolut ingen annan att fråga, är det någon som vet en advokat eller vart man kan fråga om skilsmässa som a) involverar en utländsk part, Svarande som antagligen inte vill ha skilsmässa och bor i Sverige b) kärande som är Svensk men registrerad som utflyttad?
Det vill säga om jag behöver, så skulle det vara trevligt om jag vet vart en advokat finns som kan hantera de specifika problemen i vårt fall.
Kramar är också ok, för jag har en känsla av att konversationen i morgon kommer att bestå av att motparten inte kommer att förstå att det här kommer att hända.
Jag ska på choklad&bakmässa imorgon! Och ha spelkväll med makens kollega och hans sambo.Vad har ni för planer i helgen?
Jag är vråltråkig. Ska som vanligt klippa gräset och slå ner stolp och stängsla. Tursamt nog får jag besök som ska hjälpa mig på ett eller annat sätt. Kanske glada tillropVad har ni för planer i helgen?
KRAM!!!!Eftersom jag har absolut ingen annan att fråga, är det någon som vet en advokat eller vart man kan fråga om skilsmässa som a) involverar en utländsk part, Svarande som antagligen inte vill ha skilsmässa och bor i Sverige b) kärande som är Svensk men registrerad som utflyttad?
Det vill säga om jag behöver, så skulle det vara trevligt om jag vet vart en advokat finns som kan hantera de specifika problemen i vårt fall.