Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Även här var det nog Lejonkungen som var biopremiären, dock kommer jag mest ihåg när pappa skulle överraska mig för jag fyllde år, han sa att vi skulle åka och bada, men så åkte vi till bion och skulle se Anastasia, men bion hade ställt in visningen för det hade vart för lite folk :( Då vill jag lova att jag blev ledsen :(
För övrigt har jag fortfarande svårt att hålla tårarna borta på Lejonkungen :( Bambi däremot, sämre skit finns inte om man ser den i vuxen ålder...

kl
fått i mig lite kvällsmat, av vilmas fikasticks kanel samt kardemumma och brieost på (fel brie dock, ville ha Ockelbos franska brie men fanns inte på kvantum :( ). Funderar om jag ska äta lite ostbollar eller gå å sova.

Är det för sent att börja rödvina nu?

Glögg, nej, det har jag ingen. Har en det så här års?

Whiskey, eller hur det nu stavas, gillar jag inte. Drack bara irish coffee och hot whiskey ihoprörd av irländaren jag var ihop med för eoner sedan.

Öhh, ja? :o Flera sorter, mer eller mindre alkoholfri också plus samlingsflaskor av Blossa årgångsglögg (man köper en för att spara, någon/några för at dricka beroende på hur de smakar). Ja, och en hemgjord glögg också då :o :o :o

Är det för sent att börja rödvina nu?

Glögg, nej, det har jag ingen. Har en det så här års?

Whiskey, eller hur det nu stavas, gillar jag inte. Drack bara irish coffee och hot whiskey ihoprörd av irländaren jag var ihop med för eoner sedan.

Whiskey = eländet som amerikanarna envisas med att dricka som är värre än dåligt svenskt hembränt :yuck: ja, ok då. Man kan hälla det i bbq-sås och det funkar.

Scotch single malt whisky: Gudarnas dricka som botar allt, speciellt nykterhet. Det finns inget så underbart som en komplex, rökig, åldrad single malt. Tyvärr tillåter inte min ekonomi det just nu så det blir en lätt ofin rökig fräck typ som helt klart går ner (The Illeach).

Öhh, ja? :o Flera sorter, mer eller mindre alkoholfri också plus samlingsflaskor av Blossa årgångsglögg (man köper en för att spara, någon/några för at dricka beroende på hur de smakar). Ja, och en hemgjord glögg också då :o :o :o
Eller så köper man för mycket glögg året innan och råkar ha ett par tre stycken kvar i skåpet :o

Fråga: Kan man dricka glögg som gått ut ur datum? Har en "vinterglögg", alkoholfri, svensk kravodlad sak som gick ur i dec 2014 och en delikatobollsglögg som gick ut i mars 2015... Överlever jag om jag dricker dom? :p

Det är jag som inte förstår mig på findricka. Sitter med en Dr Pepper nu t ex. Det är väl :o om något. Ja, det är klart Coca Cola hade varit värre.

Whiskey = eländet som amerikanarna envisas med att dricka som är värre än dåligt svenskt hembränt :yuck: ja, ok då. Man kan hälla det i bbq-sås och det funkar.

Scotch single malt whisky: Gudarnas dricka som botar allt, speciellt nykterhet. Det finns inget så underbart som en komplex, rökig, åldrad single malt. Tyvärr tillåter inte min ekonomi det just nu så det blir en lätt ofin rökig fräck typ som helt klart går ner (The Illeach).
Men jag måste ha blivit ihälld whisky från Irland - vad heter den? Eller finns det inte där?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama