Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter vid datorn och inser till fullo att jag faktiskt helt kan släppa min ångest över min ekonomi.

Den 25:e får jag sista lönen från förra jobbet med reseersättning och den semester jag inte tagit ut. Ett par dagar senare guidearvoden och politiska arvoden. Det räcker till månadens räkningar.
Nästa månad får jag i stort sett full lön och kanske A-kassa för den tid jag hann vara arbetslös. Plus ett helt gäng guidearvoden till som jag gnetade ihop frsta veckan som arbetslös.

Märklig känsla efter att jag haft sådan panik och redan planerat hur jag ska klara vintern och vad jag ska dra in på.

Nu retar jag mig på sambons kusin som är en idiot och självklart måste vara granne. Väntar på skavlan ska börja så jag får roligare saker att tänka på ;)

Jag har feber och snörvlar och orkar inte göra mer än att sitta vid datorn och tv:n. Jag hinner INTE vara sjuk nu. Hjälper det med alkohol? Rödvin? Champagne (som jag egentligen sparat till min födelsedag)? Vitlök har jag redan ätit :up:

Jag har feber och snörvlar och orkar inte göra mer än att sitta vid datorn och tv:n. Jag hinner INTE vara sjuk nu. Hjälper det med alkohol? Rödvin? Champagne (som jag egentligen sparat till min födelsedag)? Vitlök har jag redan ätit :up:
Alkohol är bra mot och för allt :up:

Jag tar mitt andra glas rödvin och skålar för dig! Försöker andas alkoholångor söderut :D (är det väl?)

Rödvinet, synd att slösa fina bubblor på en förkylning :up: Du har ingen glögg? Det är perfekt att mota förkylningar med. Single malt är alltid bra också :)

Rödvinet, synd att slösa fina bubblor på en förkylning :up: Du har ingen glögg? Det är perfekt att mota förkylningar med. Single malt är alltid bra också :)
Är det för sent att börja rödvina nu?

Glögg, nej, det har jag ingen. Har en det så här års?

Whiskey, eller hur det nu stavas, gillar jag inte. Drack bara irish coffee och hot whiskey ihoprörd av irländaren jag var ihop med för eoner sedan.

Men skål då på er! Man måste ju tänka på levern så jag skippade smärtstillande ikväll och gick över på rödvin.
Åå jag är så vuxen!

Har förövrigt en svår crush på Simon Zion i Idol. Har genomlidit en svår kväll med falsktsång och jävelskap men Simon har räddat upp hela situationen.

Jag fick en chock idag när jag kom hem, 18 notiser på buke, så många har jag aldrig haft tidigare. :eek:
Visade sig vara många av er som gillade min bild på min tokiga tant till häst. :rofl:
Alltid kul när man kan dela med sig av något roligt.
var finns bilden? Jag vill oxå se :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama