Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Holy Cow ... det ar inte ett bra system. Mindre nograknade kan ju gora ingrepp som inte direkt behovs bara for att oka pa sin provision. :crazy:

Det blir ju ungefär som alla veterinärer som har eget företag ;)
Är inte helt provisionsbaserad lön heller. Ex min lön är 15200kr i grundlön + 4800kr i glesbygdsersättning + 36% av det jag drar in minus kostnader för lokal, material och assistenter (får alltså inte 360kr om jag fakturerar en djurägare 1000kr utan Mycket mindre)

hemma från stallet, och lyckades stanna till efter vägen och köpa ekologiska äpplen (gårdsförsäljning/vägförsäljning), för det hutlösa priset 20 kr kg :p Jag tycker det är billigt :) Goda var äpplena med, sitter å smaskar på ett nu!

Halvligger, lätt utslagen i min fåtölj efter en härlig dag med natur (Stenshuvud) och kultur (Glimmingehus) i omväxlande regn och solsken. Gud vad härligt det är att komma ut i naturen på det viset! :)

Kikar tapeter. Nu minns jag inte hur rummen såg ut men jag vill ha barntapeter i lekrummet :D (som fram till våren får vara minstingens rum då jag inte vill gå i trappor mer än nödvändigt). Funderar på fondvägg då barntapeter tenderar till att bli för mycket med ett helt rum :crazy:

äter jordnötsringar och försöker göra en backup på min hemsida... Och har inte hittat spindeln när jag dammsög :eek::nailbiting::arghh:

Har överlevt ett barnkalas. På vägen hem parkerade vi oss på det franska kvartershaket och stärker oss med större mängder rödvin och moules. Sant firar av vi är 30+ och lyckligtvis inte har några barn

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama