Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den är i ditt hår! :devil: :D

På tal om spindlar så hittade Mathilde en söt spindel i grannens förrådsfasad när vi kom hem. Hon klappade den och började planera för att bära hem den.
Nej, hon har inte heller någon spindelfobi :rofl:
Hahaha, min son som förundrat frågade häromdagen varför alla tjejjer på skolan springer skrikande ifrån han om han kommer med en fin spindel :rofl: Han skulle behöva träffa din flicka... :D

Nu gick luften ur mig lite, efter paketen blev packade. O_o Bara tittar runt i vardagsrummet och känner jag har så mycket grejer! och vet typ inte vart jag ska börja å städa. Trots jag redan gjort en röjning och fått ordning så har jag ändå mycket... Men, blir väl så när man bara har en etta och har hobbys som böcker, sömnad och pussel, samlar på sig ljuslyktor, tidningar och annat dravvel. För mycket prylar på liten yta... nu vill jag flytta igen! :arghh:

Har hjärtklappning och är ruskigt yr. :( Har precis skickat vad jag hoppas är sista mailet till bilfirman. Sen blir det en anmälan till ARN :meh:
.Men jag måste vila lite först....

Tittar på engelska Antikrundan via playfunktionen på tv, himla smidigt!:up:
Mailade auktionsverket om några saker de kanske kan sälja.

Dammsugit lite spindlar, som vanligt:meh: tog övervåningen idag med. Såg en husspindel sitta i sitt nät bakom boxfrysen. Där får den va bara den inte rantar runt.

Vad kul att du har samma erfarenhet @Thomasine. Vi var dar i nagra manader (under vapenvila:angel:) for ungefar 15 ar sedan (hu sa fort tiden gar) da maken "konsultade" dar ett tag. Ett fantastiskt folk och, som sagt, RENT, vilket vi inte direkt var bortskamda med fran mellanostern och Indien.:crazy:

Jag var mycket på Sri Lanka under min tid som flygvärdinna när vi hade veckolånga stopp där och det var två saker som slog mig,
singalesernas vänliga öppna sätt och deras renlighet. Jag tvekade aldrig att dricka en kopp te i ett singalesiskt hem. Det var fattigt men rent och prydligt. Jag bodde mest i Negombo norr om Colombo men vi reste också runt en del. Jag planerar att åka tillbaka i vinter jan/feb 2016. Skall bli spännande att se ur det är nu.:love:

Fick precis min bil hemkörd till dörren. Lämnade, klok som jag är, kvar den på festplatsen i natt och planerade att hämta den i em. Men lyckligtvis är värdinnans man träningsnarkoman så han beslöt sig för köra bilen till mig och ta rullskidorna tillbaka (15 km). Jag älskar rullskidåkare!:heart:love::)

Lämnat paket på Schenker å lämnat tillbaka lite böcker på biblioteket. Ska väl damma lite innan jag dammsuger tror jag.

Sitter och har urtråkigt i väntan på att nästa sårskada ska komma in om några timmar.

Är bra att man får jobba och tjäna pengar (provisionsbaserad lön) när man ändå är här, men längtar hem till kusten där man egentligen skulle varit i helgen om man inte blivit beordrad att jobba.

Är helt slut... Fältskyttetävling idag, jag har stått i kiosken och kikat på dataprogrammet hur det fungerar, verkar vettigt program åtminstone... Nu ska jag försöka räkna ut mina kvitton och se hur mycket jag ska ha från de olika föreningarna... :nailbiting:

Sitter och har urtråkigt i väntan på att nästa sårskada ska komma in om några timmar.

Är bra att man får jobba och tjäna pengar (provisionsbaserad lön) när man ändå är här, men längtar hem till kusten där man egentligen skulle varit i helgen om man inte blivit beordrad att jobba.

Va? Du jobbar innom sjukvard med provisionsbaserad lon? Var ar det nagonstans?

Jag sitter och väntar på att resten av bröllopsgästerna ska komma för champagne och tårta! Vigseln är avklarad så nu blir det fika och sen ska vi ut och äta på restaurang!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama