Vad gör man?

Skaffade twitter en dag i veckan för att börja följa lite folk. Tänkte samtidigt att jag skulle börja följa min pojkvän så jag provade söka å hittade att han hade samma namn som på instagram.
Går in på hans sida och det visar sig att mer än hälften av dom han följer är nakna brudar. Plus att han gillar och kommenterar dessa bilder och filmer flera ggr per dag. Där dök min självkänsla i botten. Man får ju liksom känslan av att det är den typen av tjejer han gillar, och jag är inte ens i närheten även om jag tycker att jag ser bra ut. Vad gör man? Hur hade ni gjort? Ska man lägga fram det och höra vad han har att säga? Ge mig råd. Vi har varit tillsammans i snart ett år. Bor dock inte tillsammans än.
Jag håller helt med @mandalaki i den här tråden.

Men sedan, angående att gilla bilder hit och dit... Jag kan ofta se snygga människor på bilder, ute på stan osv. Ibland så toksnygga att jag måste stirra på dem en bra stund (om det går att göra utan att framstå som helt galen :angel: ). Däremot är det ytterst sällan jag ser någon som är attraktiv. De människor som jag ser som snygga är mer "snygga på bild" eller hur det nu kan förklaras, men det skulle för mig vara helt otänkbart att ens ha dem som ett tillfälligt ragg om de inte visade sig ha en fantastisk personlighet. Troligen är jag inte helt ensam om att fungera så och i sådana fall så finns det ingen som helst anledning att tänka "Oj, personen tycker att helt andra typer av kroppar är snygga, personen måste se mig som ful!".

För mig lät det du skrev som Miss Universum. De står där i sina baddräkter och säger att tävlingen handlar om inre egenskaper och så vill de rädda världen alltihop.

Hur menar du att det kan handla om något annat än objektifiering?
:rofl: är det DET miss universum går ut på? Jag är helt tokigt dåligt uppdaterad.

@Petruska jag var tvungen att läsa ts igen och ser att det står "nakna brudar". Jag fick för mig att det var typ bikinibilder a la pose på stranden och liknande. Men ja. Jag försöker förklara ändå.

Ser jag en bild på en snygg person och kommenterar i stil med "vad fin du är" kan jag tycka att man håller sig till en rätt hygglig ton med respekt för människan medan om man går åt "omg, jag skulle vilja göra /.../ med dig" anser jag att det är alldeles för mycket objektifiering. Att personen ses mer som en knulldocka än en människa. Då har man i min värld tappat respekten för personen och beter sig överlag ganska illa både mot sin partner, ts i det här fallet, och personen man kommenterar så. Jag skulle vara helt ok med att min partner säger till någon att denne är fin, med eller utan kläder, men inte det senare. Sen skulle jag nog tycka att det var rätt töntigt om han följde nakna brudar på nätet.

Jag håller helt med @mandalaki i den här tråden.

Men sedan, angående att gilla bilder hit och dit... Jag kan ofta se snygga människor på bilder, ute på stan osv. Ibland så toksnygga att jag måste stirra på dem en bra stund (om det går att göra utan att framstå som helt galen :angel: ). Däremot är det ytterst sällan jag ser någon som är attraktiv. De människor som jag ser som snygga är mer "snygga på bild" eller hur det nu kan förklaras, men det skulle för mig vara helt otänkbart att ens ha dem som ett tillfälligt ragg om de inte visade sig ha en fantastisk personlighet. Troligen är jag inte helt ensam om att fungera så och i sådana fall så finns det ingen som helst anledning att tänka "Oj, personen tycker att helt andra typer av kroppar är snygga, personen måste se mig som ful!".

Jag kan också titta på snygga personer på stan, men frågan är om jag skulle gå fram till okända människor och påpeka deras snygghet? Någon gång vet jag att jag frågat tex "vart jackan är köpt" till en okänd, men mer än så skulle jag nog inte våga! Det är dock väldigt lätt att sitta bakom en skärm för att kommentera både det ena och andra! Tror jag skulle bli stött om min partner gjorde så, om han inte allt som oftast brukade gå fram till folk på stan :)

Skaffade twitter en dag i veckan för att börja följa lite folk. Tänkte samtidigt att jag skulle börja följa min pojkvän så jag provade söka å hittade att han hade samma namn som på instagram.
Går in på hans sida och det visar sig att mer än hälften av dom han följer är nakna brudar. Plus att han gillar och kommenterar dessa bilder och filmer flera ggr per dag. Där dök min självkänsla i botten. Man får ju liksom känslan av att det är den typen av tjejer han gillar, och jag är inte ens i närheten även om jag tycker att jag ser bra ut. Vad gör man? Hur hade ni gjort? Ska man lägga fram det och höra vad han har att säga? Ge mig råd. Vi har varit tillsammans i snart ett år. Bor dock inte tillsammans än.
Jag har Twitter och jag antar att det är beroende på vad en följer så kommer det väldigt fort en massa damer med bilder av olika slag. Jag följer famförallt olika nyhetskanaler i världen och ekonomi.

Om en inte tittar igenom vilka en följer riktigt så blir det på det sättet automatiskt. Jag beskriver det såhär. " åh, jag har fått en följare, hurra, och jag är en bussig prick, jag följer den." De , robotarna, är jätteenvisa och tar en bort dem återkommer de, liksom.

Sen kanske han uppskattar vackra kroppar, det är väl därför han är ihop med dig? Skönhet är i betraktaren öga:-)

Jag slår vad om att de som har massor av följare säkert har dessa "damrobotar" också. De är procentuellt färre enbart.

Släpp det, tycker jag. Lägg iallafall inte något avslutande över det pga detta, då måste detta vara en ursäkt eller pricken över i , vilket stjälper ett tungt lass. Tycker jag.

Jag hade inte brytt mig faktiskt, det är ju mig han är tillsammans med, mig han delar livet och sängen med, så om han kikar och kommenterar andra tjejer och deras mer eller mindre nakna kroppar, who cares liksom

Tack för alla svar. Som många verkar tro så är det inte själva tittandet jag bryr mig om men när han börjar kommentera dessa porrbilder och filmer så gör det mig jävligt ledsen. Och det är sådana kommentarer som man tolkar som att han hellre vill vara där med dom än med mig. Men lär ju vara bättre att ta upp det med honom än att gå å grubbla på det.

OK, det är alltså inte nakenbilder utan porr? För mig är det stor skillnad.

Jag tycker det säger mycket om honom som person om han sitter och kommenterar porrbilder. För mig är det djävligt sunkigt, på ren svenska. Inte småfräckt, utan sunkigt. För mig hade det därför varit helt osannolikt att fortsätta vara tillsammans med någon som försöker ge en annan bild av sig, än vad han egentligen är. Vad är det mer han föreställer sig för mig, för han anar att jag inte gillar den han egentligen är? Prylar han djur och torterar småbarn? Känner jag honom ö h t?

Öppenhet och ärlighet kring vem man är tycker jag är en förutsättning för att ens kunna presentera sig, utan det går ett förhållande fetbort. Även vänskapsband.

:rofl: är det DET miss universum går ut på? Jag är helt tokigt dåligt uppdaterad.

@Petruska jag var tvungen att läsa ts igen och ser att det står "nakna brudar". Jag fick för mig att det var typ bikinibilder a la pose på stranden och liknande. Men ja. Jag försöker förklara ändå.

Ser jag en bild på en snygg person och kommenterar i stil med "vad fin du är" kan jag tycka att man håller sig till en rätt hygglig ton med respekt för människan medan om man går åt "omg, jag skulle vilja göra /.../ med dig" anser jag att det är alldeles för mycket objektifiering. Att personen ses mer som en knulldocka än en människa. Då har man i min värld tappat respekten för personen och beter sig överlag ganska illa både mot sin partner, ts i det här fallet, och personen man kommenterar så. Jag skulle vara helt ok med att min partner säger till någon att denne är fin, med eller utan kläder, men inte det senare. Sen skulle jag nog tycka att det var rätt töntigt om han följde nakna brudar på nätet.
Ok, då förstår jag i alla fall hur du menar. Men ... Du får det att låta som att en kille med beteendet som ts beskriver gör det för att han är en snäll kille som vill boosta tjejers självkänsla på nätet. :laugh: Och jag skulle tro att andelen män som kommenterar nakenbilder med det syftet är cirka noll procent.

Tack för alla svar. Som många verkar tro så är det inte själva tittandet jag bryr mig om men när han börjar kommentera dessa porrbilder och filmer så gör det mig jävligt ledsen. Och det är sådana kommentarer som man tolkar som att han hellre vill vara där med dom än med mig. Men lär ju vara bättre att ta upp det med honom än att gå å grubbla på det.
Om han nu ville vara där med dem så vore det det minsta bekymret för min del. Jag skulle inte kunna vara ihop med en sån tönt.

Jag kan beundra både manliga och kvinnliga kroppar, islandshästar, tavlor, konst, vad som, som är vackert, sinnligt eller utsökt. Verkligen känna att det gör något i min kropp, utan att det är sexuellt. Utgår från att det är lika för er?

Porr är annorlunda. Det handlar sällan om estetik. Mest om annat. Jag vet inte hur det är för er, men jag har aldrig tänkt att jag vill ha sex med ngn på bilder eller filmer. Det kanske en del vill, vad vet jag. Har aldrig tänkt "Där har vi en man jag vill ha en relation med. Kanske barn och villa också" och utgår lite Svensson-aktigt att det gäller för de flesta. Därför har jag verkligen inte brytt mig om tidigare Pv eller nuvarande man tittar på porr, av den anledningen (svartsjuka). Det bekommer mig inte om min man går igång på andras kroppar.

Däremot signalerar porr en hel del; utnyttjande, objektifiering, tveksam bransch, tveksam/diskuterbar moral osv. Och att fläka upp sin libido och ngt tveksamma inställning till vad allt vad porrbranschen innebär framför vänner, släkt, jobbarkompisar, arbetsgivare och ev fd lärare känns, som Mandaliki skrev, "lågpannat" och inte så genomtänkt. Det krävs faktiskt ganska låg moral och/eller låg tankefärdighet att inte räkna ut det.

Att gilla/gå igång på porr, trots (eller tack vare) branschens baksidor, men inte stå för det, må vara dubbelmoral men kanske ändå det mest reko, ändå. De flesta av oss gillar inte barnarbetebilder/kemisk nedsmutsningsbilder/utsläppsfilmer på Twitter och kommenterar det i positiva ordalag men köper den där tröjan på klädkedjan ändå. Dubbelmoral, ja. Men vi vet åtminstone att det är det. Och att vi skäms för det.

Ok, då förstår jag i alla fall hur du menar. Men ... Du får det att låta som att en kille med beteendet som ts beskriver gör det för att han är en snäll kille som vill boosta tjejers självkänsla på nätet. :laugh: Och jag skulle tro att andelen män som kommenterar nakenbilder med det syftet är cirka noll procent.
Ja det tror jag med men det är ingenting jag utesluter kan hända.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
993
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 675
Senast: Johanna1988
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 104
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V