Vad gör man med en haflingers man vid dressyrtävling?

Sv: Vad gör man med en haflingers man vid dressyrtävling?

Måste börja med att beröma din fina haflinger.
Där verkar den sitta iaf flätan ^^ :)

Jag är helt tokig i min haflinger (A)

äh är det väl inte, då ser den ju bara ut som en prydlig ridponny istället för et kallblod=bra. :p

Om man köper en haflinger då vill man välö inte att den ser ut som en RP heller! En haflinger är vackrast med lång man -å inte är de kallblod heller förresten(bara så du vet:D)

TS: Träna dig på att fläta det blir snyggast o var stolt över att du har en av de vackraste raserna i världen!:love:/ L- haflingerägare, men det kanske märks:D:rofl:

haha okej (:

jag älskar haflingers med lång man och tkr de e snyggast med lång man . men hon hade jätte kort på ridskolan hon gick på :( så de tar lite tid innan den växer ut :(

Men den växer nog ut rätt snabbt. Min häst hade kort man när jag köpte honom och ett år efter var den dubbelt så lång.
Ponnymanar brukar växa rätt fort faktist. Om två år är den nog lagom lång!
Tycker du ska göra en ponnyfläta, det är snyggast när de har tjock och lång man :D

okej jo de är sant att de växer fort ut faktiskt .

Gör en sk ardennerfläta men om din häst har väldigt tjock man så kan du ta både uppifrån och nerifrån.
Så som jag gjort här:
0712124-1.jpg

Usch jag är så dålig på att förklara hoppas du förstår:crazy:

:) snyggt . Jag tror jag fattar :devil::love:

Har en arab och jag brukar göra en "utbakad" fläta uppifrån hela vägen. Det tycker jag är snyggare än när man flätar på ena sidan. Tyvärr ingen bild tror jag. Brukar ibland sitta i sadeln när jag gör den så är det enklare!

okej men dock har ju araber tunnare man :devil:

Jo jo absolut men i skillnad från att göra flätan på ena sidan så har ju det ingen betydelse!

Jo kanske de , ska prova (:

Ja gör det, det är faktiskt riktigt fint! Åsså blir det jättefin extra mycket hals :rofl: Lägg ut en bild sen om du provar så får jag se! Ska ta en bild på min om jag har tid för lite flätning nån dag!

Ja får ta och göra de någon dag :DD:

Gör som alla andra säger en spansk fläta/ardennerfläta. Men ett tips för att underlätta är att kamma in mangelé (finns på tex Hööks), så blir den mkt stabilare.

ojojoj det där var riktigt snyggt!!!

När jag tävlade ponny så var det en haflinger som gick i något elitlag, honom hade de gjort en mittbena på och knoppat på båda sidor. DET var häftigt!

Du kan också blöta manen först, dela den sedan helt på mitten, dela upp i smala tofsar , stå på en hög pall och fläta den "uppifrån". Det blir hållbart och flätan "kroknar" inte. Är manen mycket tjock, dela på mitten, och dela i tofsar och fläta sedan upp i två ardennerflätor , en på var sida. Hoppas du förstår vad jag menar.

På en tävling såg jag ett halvblod med lång man där manen var flätad i ett snyggt rutmönster.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 337
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 983
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 381
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För drygt 10 år sedan plöjde jag böcker om hälsa och framförallt hormonell hälsa, och läste boken “Kaos i kvinnohjärnan” för första...
Svar
8
· Visningar
971
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama