Sv: Vad gör man i katastrofläge? *Aktuellt med tanke på årstiden*
Nej givetvis går det inte att jämföra med en hund som självmant hoppar i, och en som gått genom isen.
Men det var bara ett ex. på att mina stora hundar skulle klara sig en stund i det kalla vattnet och inte bli neddragna pga. blöt päls som tynger ner dem, eftersom du skrev det.
Sedan har dom gott om underull som skulle hålla tätt till en början iaf. Och det skulle pälsen/ullen göra oavsett om det var en frivillig störtdykning eller ej.
Hur som helst så är det verkligen ett skräcksenario för vilken hundägare som helst!
Jag vill inte heller få dig att ändra din åsikt,du har din och jag har min!
Jag vill bara påpeka att en kall blöt hund i panik,för det lär den få när den hamnar i vattnet utan förvarnig,och en panikslagen ägare på land som slänger sig i iskallt vatten,resulterar i 2 panikslagna individer i ett iskallt vatten..det kan sluta i en katstrof!
Jag skulle inte hoppa i!
och går inte att jämföra med en hund som hoppar i självmant i vattnet,vare sig det äär på sommaren eller vintern!
Nej givetvis går det inte att jämföra med en hund som självmant hoppar i, och en som gått genom isen.
Men det var bara ett ex. på att mina stora hundar skulle klara sig en stund i det kalla vattnet och inte bli neddragna pga. blöt päls som tynger ner dem, eftersom du skrev det.
Sedan har dom gott om underull som skulle hålla tätt till en början iaf. Och det skulle pälsen/ullen göra oavsett om det var en frivillig störtdykning eller ej.
Hur som helst så är det verkligen ett skräcksenario för vilken hundägare som helst!