Vad gör du nu då? Del LVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror nog det beror på vad för ställe det är. Skulle tippa på att en mindre turridningsverksamhet är betydligt bättre för hästarna än en enorm sådan. Har dock aldrig varit på turridning själv men sett vänner som varit på ställen och utefter bilderna jag sett så såg hästarna väldigt fräscha ut! :)

Vilken vacker häst!

Ja det varierar säkert mkt mellan olika ställen!

Tack! Han var verkligen jordens snällaste och finaste fyrbening!

Nu är jag less på det här :turd: vädret,dom senaste 3 tim har det vräkt ner regn,jag flyter bort snart eller utvecklar simhud mellan tårna. :mad:

Jag borde nog gå och lägga mig nu. Har hängt upp tvätten och laddat maskin nummer två. Satte igång timern så att den är klar imorgon bitti :)
Ska gå upp vid 7 för att lämna dottern i Röstånga innan jag kör till Malmö för att fixa fransarna och sen fixa naglarna.
Stallet och byta den trasiga sidorutan på bilen ska jag också hinna med.

Jag bestamde mig for att jag behovde ett glas vin (Orgasmic! :laugh: fran "Naked Winery") efter en arbetsam dag. suck. Jag lyckades bli osams med Maken's basta van nar jag forklarade att JAG visste hur MIN hundbur (MIM) till bilen skulle skruvas ihop och vi skulle INTE banda ut nagra metall "clips".
Lustigt hur svart det ar ibland nar kvinnor satter ner foten for "manly men".:angel:
Den har ar byggarbetare med ett latt komplex for bristande skolgang. Han ar jatte smart och har ett mycket logiskt tankande och loser det mesta ... nar han inte forsoker imponera och havdar att han VET.:cautious:

Jag hittade felet i tankekedjan sa fort han gick (skit sur) och halade in Maken (han som av erfarenhet lyssnar da han vet att jag ar en detalj person med super OCD:grin:) att hjalpa mig med buren i stallet. Medan vi skruvade muttrade jag att jag skulle, "saga till Dennis att det var Maken som hittat felet (som innebar att jag hade ratt hela tiden) for att det var enklare om Maken gjorde ratt".
Maken var tyst en lang stund Innan har forsiktigt sa, "Du gor precis som du vill, men ar du SAKER pa att det ar vad du vill?" :love: Och nej ... det var ju inte det jag ville. Han vet sa bra Maken.:love:

Nu ar buren pa plats. Bilen stadad och allt aterinsatt dar det "bor". Den lilla hunden som egentligen ar storst (Malle, nastan ett ar) har under tiden vi jobbade med buren kommit in i sovrummet dar han inte skuller vara och tuggat lite randomly pa en BH, ett par av mina strumpor och i brist pa underbyxor :meh:(gissar jag) lite randomly pa ett par nya jeans som jag anvant EN gang. :banghead:

Tva glas. Jag behover tva glas i kvall. Det ar supergott vin och jag mar redan battre av att ha fatt osa ur mig har. :heart

Nyvaken och alldeles dränerad både fysiskt och psykiskt efter gårdagen. Åh vad jag kommer sakna min kör nu fram till hösten! :heart

Blev väckt av en hungrig liten människa :D Känns som om jag fortfarande sovit för lite och kroppen känns som om den varit ute på fest. I själva verket är det plattorna som gjort den lite mör :p

På jobbet och inser hur lugnt det varit här medans ena kollega varit på semester....

Satan i gatan måndag och jag har redan hunnit bli irriterad!! Inte ok!

Det har med baltros ar interesant. Jag har fatt alla sidoeffecter man kan fa ... min kropp har alla mojliga och omojliga konstiga nerv "missfirings" och de markligaste saker hander i min kropp. Just nu ar en tumme tva storlekar storre an vanligt ... fast jag inte gjort nagot :confused:

Eftersom jag har sovit ungefär tre timmar är jag trött :p Nåja, barnet ska äta frukost och jag ska flytta tvätten från tvättmaskinen till tumlaren innan vi kör till Röstånga.

Tycker lite synd om barnen som har utomhusdag idag med bad i Mälaren som aktivitet... Ingen av dem tog med sig badkläder :cautious: plus 14 och regn lockar inte riktigt till bad... :D

Tycker lite synd om barnen som har utomhusdag idag med bad i Mälaren som aktivitet... Ingen av dem tog med sig badkläder :cautious: plus 14 och regn lockar inte riktigt till bad... :D

Kallt!!! :nailbiting:
När sambon gick sin utbildning var det obligatoriskt att bada i isvak och dra upp sig med isdubbar. Och han tyckte det var skönt :crazy: Jag vill ha minst 26 grader för att bada i nån större omfattning :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
278
Senast: Tilly_85
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 312
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 47 48 49
Svar
963
· Visningar
36 482

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka