Vad gör du nu då? Del LVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är arg på vår IT. Dom har ändrat lösenord på min jobbdator för att enligt dom innehöll mitt lösenord å, ä eller ö. Vilket det inte gjorde och jag bytte senast förra veckan. Så lätt är det inte att hitta nya lösenord som man inte haft förut var tredje månad.
Och det är inte första gången det händer! :arghh:
Det där är en av de vanligaste anledningarna till att folk ger upp och har typ "Password987" som lösenord :arghh::banghead:

Är arg på vår IT. Dom har ändrat lösenord på min jobbdator för att enligt dom innehöll mitt lösenord å, ä eller ö. Vilket det inte gjorde och jag bytte senast förra veckan. Så lätt är det inte att hitta nya lösenord som man inte haft förut var tredje månad.
Och det är inte första gången det händer! :arghh:
Jag har kollegor som bara ändrar slutsiffra på sina lösenord

Det där är en av de vanligaste anledningarna till att folk ger upp och har typ "Password987" som lösenord :arghh::banghead:

Jag har kollegor som bara ändrar slutsiffra på sina lösenord

Vi kan inte ändra bara sista siffran. Nu fick jag veta att mitt lösenord var för kort, men då tycker jag att det inte borde gå att byta till det utan att man får en varning att lösenordet är för kort eller innehåller ogiltiga tecken.

Hahaha @Reykjavik min svärmor har alla lösenord uppskrivna på lappar lite här och var :rofl:
Det är faktiskt inte så dumt att skriva ned dem (om de uppfyller säkerhetskraven och därmed är lite väl komplicerade att komma ihåg) :idea::up:

:o Jag har bättre koll än maken på hans lösenord och har fixat allt angående sjukskrivningen osv via bankid och bankdosan, även flyttat över pengar till mitt konto för att jag ska slippa släpa runt på hans kort. :D Och ja maken är helt införstådd! :D
;):up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
278
Senast: Tilly_85
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 312
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 42 43 44
Svar
877
· Visningar
33 793

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka