I trådstarten frågar du hur det kommer sig att vissa hästar springer på/över människor och tar denna häst som exempel. Sen visar det sig att du befann dig väldigt nära när hästen blev skrämd, så nära att du menar att det var omöjligt för dig att hinna flytta dig. Då är det ju jättekonstigt att ta det som exempel, hästen blev skrämd och du råkade befinna dig för nära.Jag har dock skrivit att min bild av hästen på inget sätt är unik, samt att det är första gången under de tio år vi stått i stallet som vi haft en häst som betett sig så. Jag tänker att det kanske är svar nog på om även andra tycker att hästen är obehaglig.
Tillägg: Jag har heller inget behov eller intresse av att försöka överbevisa för någon (allra minst någon online - som inte är insatt i situationen) att hästen är på ett visst sätt. Jag har/har haft funderingar kring hur "stökiga" hästar det vanligen anses acceptabelt att ha i stall där de hanteras av andra hästägare, och givetvis det som tråden började med - vad det är som gör att vissa hästar är mer benägna att springa på människor, medans andra gör sitt yttersta för att inte krocka med en människa.
Jag har inte bett om "tips" om hur jag ska undvika att bli översprungen av den här hästen (eller någon annan häst), eller hur jag ska eller inte ska hantera just den hästen i diverse situationer. Jag förstår naturligtvis att det är nära till hands att man vill "ge tips", om man tror sig kunna bidra med hjälp på det sättet, och tanken är säkert god om än onödig i just det här fallet.
Jag har genom svar tidigare i tråden förstått att det som gör just den hästen i "mitt" stall så pass farlig att vistas runt och hantera, är kombinationen av egenskaper den besitter. Inte "bara" att den är väldigt reaktiv, eller "bara" att den har dålig koll på/respekt för människor. Kanske tillsammans med bristande träning tidigare. I och med att jag förstått det, har jag tagit beslutet att inte låta min häst dela hage med den då jag helt enkelt anser det vara en högst onödig risk som jag inte är villig att ta.
Sen när du inte får medhåll om hur farlig den här hästen är så har du fortsatt historien. Med tanke på att du inte alls verkar förstå första situationen du beskrev, så känner jag mig inte så övertygad om att du förstår andra situationer kring den hästen.