Vad gör vi? Kids edition - del 4

Här finns en rosa-tokig dotter också, och som önskade sig en rosa traktor säng (hon har en traktor säng föreställande John deere) :laugh:

Nackdelen är att folk tror att det är en påtvingad färg eftersom hon har tre storebröder :cool:
Alltså, jag funderar faktiskt ibland på om jag har tvingat på mitt stackars flickebarn färgen, om än omedvetet. Men sen påminner jag mig själv om att även storebror varit galen i rosa och lila, paljetter, regnbågar och enhörningar och nu till skolstarten valde ett rosaleopardfluffigt pennskrin :D
Han har visserligen också älskat fordon och verktyg och inte älskat allt med färgen helt urskiljningslöst som lillasyster. Lillasyster är totalt ointresserad av byggande men har bestämt sina kläder sen typ 1,5 års ålder och helst ska det vara ballerinaklänning varje dag 😂🤩
 
20240814_102919.jpg
Hemma från andra dagen på förskolan. Det går framåt 👍
 
Ni vet när man precis ställt undan dammsugaren och skurmoppen efter städning? Underbar känsla med nystädat hem ... Ända tills sonen kommer på att han vill äta nudlar och det ser ut som en tornado med nudlar i köket både på golv, bord och bänkar. Så då börjar vi om och hoppas att det iaf kan vara rent fram till kvällsmat denna gång :cool:
 
Dottern önskade sig rosa paket. Kan ha gått overboard men jag tror hon ska bli nöjd 🙈
PXL_20240814_180630087.jpg
Men ruggigt svårt utbud bland leksaker ändå, åtminstone i vanliga butiker. Mängden tjejkodade leksaker som går ut på att vara fina/göra barnet fint snarare än att barnet ska göra något...
 
Minsta sovit dåligt pga förkylning och äldsta sovit dåligt pga magsjuka (tack förskolan). Jag är så trött att jag inte kan fungera och orkar därför inte ta några konflikter. Detta är förklaringen till att jag, en vuxen kvinna, står och låtsas hälla mjölk ur ett tomt mjölkpaket eftersom dottern fått för sig att hon bara dricker grön mjölk (som är slut och står tom på bänken) och inte röd mjölk (som jag faktiskt fyllt glaset med från början).

Värdighet, var tog du vägen 😓.
 
Minsta sovit dåligt pga förkylning och äldsta sovit dåligt pga magsjuka (tack förskolan). Jag är så trött att jag inte kan fungera och orkar därför inte ta några konflikter. Detta är förklaringen till att jag, en vuxen kvinna, står och låtsas hälla mjölk ur ett tomt mjölkpaket eftersom dottern fått för sig att hon bara dricker grön mjölk (som är slut och står tom på bänken) och inte röd mjölk (som jag faktiskt fyllt glaset med från början).

Värdighet, var tog du vägen 😓.
Haha, detta har jag gjort så många gånger 😅, eller att jag låtsas slänga och lägga upp ny mat när jag istället bara rör runt den som finns eftersom min son fått för sig att han inte vill ha maten som är på tallriken men däremot gärna mer mat från kastrullen.
 
Det känns som evigheter sedan jag var ensam en hel dag med sonen och hunden men idag är det en sådan dag. Vi har varit på förskolan en stund på förmiddagen sen stack vi hem för lunch och så har vi varit på promenad med hunden. Nu sover sonen sedan en timma tillbaka och jag dricker kaffe i trädgården. Trots att jag ofta har myror i brallan så känns det ändå gött att ta det lite lugnt idag. Kan vara så att jag har behövt det...
 

Liknande trådar

Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 768
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 540
Senast: Nordthor
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 047
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 420
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp