Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borde verkligen verkligen jobba, måste lämna ifrån mig minst en utredning imorgon bitti och ha journalfört ikapp. Kommer bara få mer att göra som det ser ut nu. Även om det innebär övertid vill jag gärna avsluta det som ska avslutas.
 
Äter rester från i går till middag, och surar lite smått över att jag inte har sparris. Kan inte hjälpas.
God mat dock, men mitt när jag tuggade så rann lite mat ner i halsen och jag började hosta som en tok så tårarna till slut sprutade på mig. Det sker lite väl ofta att mat "glider ner" utan att sväljas och hamnar fel. Surar för det också. ;)

Har fått sätta in lite tunga saker i mitt tält på balkongen så det inte flyger i väg. Trist att behöva hämta det hos grannen, räcker att grannarna, vissa av dem, beter sig som idioter här, jag behöver ju inte göra det när jag nu ser att det blåser.
 
Har ar det morgon igen. I dag blir den officiella temperaturen 100 grader (det vill saga 38*C, men 100 later mer som sa varmt som det kanns:p) sedan kommer det halla i sig och vara straxt under 40*C fram tills pa Onsdag da det aterigen sjunker och blir straxt under 30*C sa man kan ha oppna dorrar och vara ute igen.

Aven om det ar varmt sa ar det det skont for sjalen att inte ha ett moln pa himlen och solen som vraker ner. Det ar sa mycket lattare att vara possitiv nar solen lyser.☀️😎
 
Nyss stängt åt hönsen som varit kloka nog att gå in innan de blåste bort. Håller på att värma lite mat till mig men kommer nog ta på mig glesbygdskavajen när jag sitter i soffan. Sen blir det nog en tidig kväll för mig, trött, frusen och helt tömd på energi. :sleep:
 
Kan ha rensat frysen på rabarber!
Blev en rabarberkaka
1,6 dl rabarberlemonad
En rabarberkakamed havretosca
Kollegorna får sockerchock imorgon
 

Bifogade filer

  • IMG_4460.jpeg
    IMG_4460.jpeg
    343,9 KB · Visningar: 9
Skrubbat badrummet med en levang för att upptäcka att jag tvättade med syra förra gången som jag använde den.
På något vis så hade det även hamnat på skaftet.
Den hala känslan av syra på händerna tvingade mig att avbryta.
Undrar om mina fingeravtryck fortfarande fungerar för att öppna telefonen?
Läste att du skrubbat badrummet med ett lavemang :eek: syra är inte kul .Fick fulla t tröjan med syra då jag skulle rengöra poolen av misstag men kände det rätt snabbt då det började bränna som eld på bröstet och kunde springa till duschen och spola av mig . Tog ett tag innan brösvårtan blev sig lik igen och blåsorna försvann :)
 
Läste att du skrubbat badrummet med ett lavemang :eek: syra är inte kul .Fick fulla t tröjan med syra då jag skulle rengöra poolen av misstag men kände det rätt snabbt då det började bränna som eld på bröstet och kunde springa till duschen och spola av mig . Tog ett tag innan brösvårtan blev sig lik igen och blåsorna försvann :)

Vad har du i poolen? 😳 Har har vi inget i pooler som man kan fa blasor av.
 
Vad har du i poolen? 😳 Har har vi inget i pooler som man kan fa blasor av.
Då vi har vatten i den över vintern .Sänker det med 40 cm så isen inte ska skada skvalprännorna .Det blir missfärgat där vattennivån ligger då .Det tar jag bort med betpasta samma som dom använder då dom svetsar rostfritt. Använder den även till att få bort rost i poolen som blir i en del porer i skarvarna och av statisk elektricitet. Man måste vara snabb med att få bort pastan så fort missfärgningen är borta annars blir det en vit fläck där pastan legat .Man neutraliserar den med vatten
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
70 71 72
Svar
1 431
· Visningar
42 248
Senast: Enya
·
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 047
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
11 981
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 281
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp