Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Välkommen till mitt jobb. Inga bekymmer med den värmen på jobbet. Industrilackering där godset bränns i 200 grader eller avfuktas och håller 40-60 grader och gärna värmer upp mer.:rage::devil::rage::devil::turd:

Eh... Jag jobbar i varmvalsningen på SSAB. Ämnena kan ha en temperatur på bortåt 900 grader. Jag räknar kallt (haha) med att inte frysa i sommar... :cautious:

Det är fuktigt också, det används ju kylvatten...
 
Sitter å funderar på va som händer om ja skulle säga upp mig idag.
Då blir sista dan tisdag v.28 och egentligen ska ja ha semester då men vi har inte fått veta, även om vi ska få veta enligt semesterlagen 1:a april.
Så funderar på om arbetsgivaren i så fall kan tvinga mig att jobba de där två darna i v.28?
 
Sitter och försöker hänga med mina kollegor som började chatta järnet redan klockan 5. Måste försöka fatta varför de fått för sig att de ska låsa in mig och Alice Cooper i ett rum. 🤔 :nailbiting:

Det är alltså äldre snubbar som liksom inte direkt utstrålar chattkaos men de har hunnit skriva 100 meddelanden på väldigt kort tid. Jag har skapat 3 monster :rofl: är mitt fel att de började chatta från början. :cautious:
 
På jobb men blir inte långvarig. Kommer att dra mig hemåt då det gör lite för ont för att vara på plats. Hemma kan jag ju gå undan och sätta mig lite svårare här.

Fortfarande mycket bättre i kroppen.

Igår kunde jag till och med mysa lite med hästarna. inte Torsten dock då han är rastlös och då blir det så mycket om och omkring sig så att jag inte vågar ifall jag får en knuff för det kommer göra oooont.

Mutade honom med nästan en hel påse morötter så det kändes lite bättre i mattehjärtat
 
Katten var tröttare än jag idag och tog sovmorgon. Det var tydligen jobbigt att vänta ute på matte som var på bio igår :laugh:

Jag älskade filmen, det var nostalgi på högsta nivå :love: Det är ju inte stor filmkonst men det var inte första filmen heller men absolut välgjord. De hade till stor del inte gjort något nytt soundtrack, de använde det gamla :D

_20220613_232848.JPG
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 158
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
Svar
6
· Visningar
145
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp