Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag: Ska plocka in maten jag handlat, sätta på en tvättmaskin och sen koka potatis. Medan potatisen kokar kan jag dammsuga!

Också jag: Gör allt fram till att koka potatis. Sätter mig sen och skrollar på Buke :angel:

Hittade gravad lax och varmrökt lax till extrapris idag igen när jag handlade :love:
 
Hittills ingen åska alls här nere ännu i sommar - tack och lov :up: !

Har precis lagt ett bud på en bokhylla på auctionet.... Funderar på hur högt jag kommer att vilja gå.... "Eländet" ska ju hämtas i Helsingborg också om jag vinner budgivningen. Cirka 13 mil enkel resa blir ju en del bensinpengar.... 🤔
13 mil är väl ändå inget att åka? Det pendlar ju folk till jobbet. Åkte med mor för många år sedan och hämtad ett bord. 160 mil ca enkel resa.
 
Blåst och regn.
Inget jag hade förutsett. Inte SMHI heller. Himla onödigt.

Ni blir jag tvungen att hålla mig inomhus och städa, samt skriva dagordning till kvällens möte.
Mitt hem ser ut som ett bombnedslag. Mest är det dammigt och fullt med hundhår. Orkar jag städa? Näe. Dessutom har jag fattat beslutet att mina fönster får hoppa över fönstertvätt den här sommaren. Jag orkar inte.
Den lilla ork jag har använder jag till roligare saker. :up:
Kan du inte ansöka om fönstertvätt i någon fond?
 
Blåst och regn.
Inget jag hade förutsett. Inte SMHI heller. Himla onödigt.

Ni blir jag tvungen att hålla mig inomhus och städa, samt skriva dagordning till kvällens möte.
Mitt hem ser ut som ett bombnedslag. Mest är det dammigt och fullt med hundhår. Orkar jag städa? Näe. Dessutom har jag fattat beslutet att mina fönster får hoppa över fönstertvätt den här sommaren. Jag orkar inte.
Den lilla ork jag har använder jag till roligare saker. :up:
Fönstertvätt hände nog senast 2018 här, när det var dags att måla karmar och bleck också. Annars är ett halvskimrande mönster av spindelväv ganska vackert i kvällssolen också!

Från mitt håll kommer endast support i att skjuta upp fönstertvätten!

Kvällssolen är vacker ändå.
B683B759-6627-4F88-985C-EECBB8AF14A4.jpeg
 
Jag har tidigare i tråden skrivit att jag gillar att sitta nära scenen när jag är på föreställningar. Så nu slog jag till på en scenplats på musikalen Cabaret på operan i höst! Man får sitta vid ett av caféborden på Kit cat club under föreställningen. Känns hur bra som helst biljetterna kostade såklart mindre än ordinarie biljetter kommer bli en häftig upplevelse är jag övertygad om! :D Mitt motto i livet är att jag inte vill dö nyfiken och det hade jag nog gjort om jag inte gjort detta. Ni får vänta till november på att få en rapport från detta om ni är nyfikna.

Det låter helt helt sagolikt ju! :love: Cabaret är min favoritmusikal, kan se både filmen och olika uppsättningar hur många gånger som helst utan att tröttna. Det är inte utan att det suger till lite att försöka fixa hästvakt någon kväll till vintern för att resa upp och få uppleva denna uppsättning också. Ser att scenbiljetterna går åt snabbt så det var helt rätt av dig att hugga en sådan. Och kommer jag inte dit själv så måste du rapportera in i minsta detalj!
 
Dammsög faktiskt tillslut :D

Lägger ut lite saker till försäljning. Funderar på att sälja mitt vardagsrumsbord för har aldrig riktigt gillat det, men det är kanske dumt innan man har ett nytt? Använder det egentligen inte särskilt mycket (mest att lägga ”skräp” på) 🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 158
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
Svar
4
· Visningar
103
Senast: pepp
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp