Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har städat lägenheten. Kan inte fatta att jag numera tycker att det är kul att städa. Jag har alltid avskytt allt vad städning heter men här tycker jag att det är rätt roligt, trots att jag nu har fler rum att städa än vad jag någonsin haft i ett eget boende.

Så fort hela lägenheten är färdigrenoverad så ska jag nog ändå ta in regelbunden städhjälp så att jag kan ägna mig åt något ännu roligare 😅
Det kan jag absolut rekommendera. Det är värt varenda krona
 
Blåst och regn.
Inget jag hade förutsett. Inte SMHI heller. Himla onödigt.

Ni blir jag tvungen att hålla mig inomhus och städa, samt skriva dagordning till kvällens möte.
Mitt hem ser ut som ett bombnedslag. Mest är det dammigt och fullt med hundhår. Orkar jag städa? Näe. Dessutom har jag fattat beslutet att mina fönster får hoppa över fönstertvätt den här sommaren. Jag orkar inte.
Den lilla ork jag har använder jag till roligare saker. :up:
jag älskar att tvätta fönster!
att tvätta fönster är det bästa jag vet.
ibland så vättar jag andras fönster i smyg för att mina fönster är för rena och inga av mina vänner behöver fönsterna tvättade.
Ringer andras vänner och bönar om att få tvätta deras fönster,
så mycket jag gör för att få tvätta fönster!
:rofl: :rofl: :rofl:
 
Man får absolut en större förståelse för människor när man släktforskar! Om du är intresserad av historia kan jag rekommendera den nya boken "Sveriges historia för släktforskare" som ger lite mer kött på benen kring hur levnadsvillkoren var vid olika perioder i Sverige.
Jag har släktforskat en gång i grundskolan i elevens val då vi fick åka till riksarkivet, men tyvärr så kan jag inte hitta papperna igen. Så jag tänkte se om man kunde hitta något extra, men det är lite samma saker som jag hittade - dock från hemmets vrå! Det är ju en fördel förstås.
 
Av slutat en sen middag på rester från änmiddagen igår, Smakadelika bra idag, Lenrimmad lax, dillstuvad potatis sallad och Frambois a la Orange (jordgubbar mirinerade i apelsin, Cointreau och grovt mortlad rosepeppar) med en skiva Gorgonzola och Toast Melba.
Nu brummar kaffemaskinen fram en Espresso.

Får väl fira 3.2 till Norge, jag hoppas alltid på oavgjort mellan mina två hemländer.
 
1655061556973.png
 
Var i stallet några timmar, lite längre än planerat pga svårplockad sko :cautious: Men nu är alla skor av på ett vettigare sätt än vad hästen hade löst det på :up:

Ponnyn fick gå i paddocken, han börjar kännas riktigt fin nu. Samlar sig bra, ökar bra och bromsen funkar betydligt mycket bättre. Nu kan vi ju nästan göra en vettig övergång galopp-halt :up:
Inte än lika bra som islänningen dock, han gjorde nästan sliding stop och tvärstannade även från ökad galopp :D

Nu har jag nyss kommit hem från kvällsrund med hundarna, var lite häftigt väder
received_1074063066846494.jpeg

Är faktiskt väldigt fint här omkring :love:
 
Lägenheten är färdigstädad 🥳

Imorgon får jag besök av en vän som jag bara träffat några gånger tidigare. Hon jobbar på djurhemmet som jag adopterade min katt ifrån.

Förra gången vi träffades var när jag bodde i min förra lägenhet och hon kom över för att träffa min katt och se hur han hade det. Han satt på djurhemmet i nästan ett år innan jag adopterade honom så han lärde känna henne väldigt väl. Numera älskar han alla människor men på den tiden kom han från tråkiga förhållanden, bodde på ett väldigt begränsat utrymme och kände sig förmodligen så stressad av allt runtomkring att han aktivt valde vilka som fick handskas med honom och vilka som knappt kunde gå in i hans bås utan att han flög på och rev och bet.

Hon fick en jättefin kontakt med honom och när hon kom in genom ytterdörren förra gången lyste hela katten upp. Han sprang fram, spann högt och strök sig gång på gång mot henne. Det syntes så himla tydligt att han kom ihåg att hon var en riktig kompis 😍
 
Jag tycker att det är väldigt märkligt när folk har ljud igång på sina telefoner. Alltså på filmklipp och sånt. Är det något som numera är socialt accepterat?

En av mina kollegor kollar på klipp med ljud igång. Ännu märkligare eftersom vi andra sitter med lurar.
Det tycker jag också är märkligt. Även samtal på högtalare bland folk. Satt i väntrum häromdagen och en idiot satt och pratade med högtalare på. :devil: :rage::banghead:
 
Lägenheten är färdigstädad 🥳

Imorgon får jag besök av en vän som jag bara träffat några gånger tidigare. Hon jobbar på djurhemmet som jag adopterade min katt ifrån.

Förra gången vi träffades var när jag bodde i min förra lägenhet och hon kom över för att träffa min katt och se hur han hade det. Han satt på djurhemmet i nästan ett år innan jag adopterade honom så han lärde känna henne väldigt väl. Numera älskar han alla människor men på den tiden kom han från tråkiga förhållanden, bodde på ett väldigt begränsat utrymme och kände sig förmodligen så stressad av allt runtomkring att han aktivt valde vilka som fick handskas med honom och vilka som knappt kunde gå in i hans bås utan att han flög på och rev och bet.

Hon fick en jättefin kontakt med honom och när hon kom in genom ytterdörren förra gången lyste hela katten upp. Han sprang fram, spann högt och strök sig gång på gång mot henne. Det syntes så himla tydligt att han kom ihåg att hon var en riktig kompis 😍
Jag äringen kattvän, jag är nästan patologiskt rädd för katter men jag blev riktigt glad när jag jäste din berättelse. Ha så trevligt imorgon och klappa din katt från mig. Själv vågar jag inte...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 158
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
Svar
4
· Visningar
106
Senast: pepp
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Jämställt förhållande
  • Ford S-max

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp