Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag äringen kattvän, jag är nästan patologiskt rädd för katter men jag blev riktigt glad när jag jäste din berättelse. Ha så trevligt imorgon och klappa din katt från mig. Själv vågar jag inte...
Det ska jag absolut göra! ❤️ Första året efter att han kom till mig var han stundtals riktigt, riktigt jobbig. Han flög på mig på nätterna och bet så att blodet rann, fruktansvärt obehagligt att bli så brutalt väckt mitt i natten i ett kolmörkt rum :laugh: Då tyckte till och med jag som är kattälskare att han var lite läskig!

Idag är han en riktig kelgris som bokstavligt talat rusar fram till alla besökare och vill mingla med varenda en. Han är fortfarande petig med hur man klappar honom (alla som gör fel får ett ilsket MJAU) men han har blivit så mycket lugnare och tryggare i sig själv.
Han väljer dock fortfarande vem som får göra vad med honom. En kompis till mig kan knappt sträcka fram handen utan att han hotar med tassen och min mamma som spenderat massor av tid med honom kan klappa honom utan problem men när hon försöker lyfta upp honom biter han henne direkt. Själv kan jag bära runt på honom i evigheter medan han spinner för fullt så han tycker egentligen om att bli buren, så länge det är rätt person som gör det :laugh:


IMG_20220519_205101.jpg
 
Stressig dag på agendan idag! Fått lite jobb gjort och förberett ungarna för sommarleksaktivitet som börjar nu kl 10. Ska köra dit dom sen till stan och vaccinera taxen kl 11, hem och äta och jobba, hämta ungar kl 14 för att sen vara i stan igen kl 15 då äldsta dottern ska till tandläkaren 😅
 
Mamma är ändå bäst ❤️ När jag hade gjorde sönder min jobbtelefon så att den var tvungen att lagas fick hon betala räkningar på rätt många tusenlappar för mig eftersom jag inte hade tillgång till något bank-ID. När jag nu fick tillbaka telefonen (thank god!) smsade jag och bad henne skicka över sitt kontonummer så att jag kunde betala tillbaka pengarna hon lagt ut.
Fick till svar att "Nä, du behöver inte betala tillbaka. Jag har så mycket pengar ändå!" Hon vägrar ta emot pengar från mig fastän hon vet att jag har så att jag klarar mig och mer därtill :laugh:
Bra sommarbonus ändå!
 
Det ska jag absolut göra! ❤️ Första året efter att han kom till mig var han stundtals riktigt, riktigt jobbig. Han flög på mig på nätterna och bet så att blodet rann, fruktansvärt obehagligt att bli så brutalt väckt mitt i natten i ett kolmörkt rum :laugh: Då tyckte till och med jag som är kattälskare att han var lite läskig!

Idag är han en riktig kelgris som bokstavligt talat rusar fram till alla besökare och vill mingla med varenda en. Han är fortfarande petig med hur man klappar honom (alla som gör fel får ett ilsket MJAU) men han har blivit så mycket lugnare och tryggare i sig själv.
Han väljer dock fortfarande vem som får göra vad med honom. En kompis till mig kan knappt sträcka fram handen utan att han hotar med tassen och min mamma som spenderat massor av tid med honom kan klappa honom utan problem men när hon försöker lyfta upp honom biter han henne direkt. Själv kan jag bära runt på honom i evigheter medan han spinner för fullt så han tycker egentligen om att bli buren, så länge det är rätt person som gör det :laugh:


Visa bifogad fil 92947
Låter lite som en katt vi hade, han var min katt och det var tydligt. Opålitlig mot de andra men aldrig mot mig :heart. Fenomenal mus/råttkatt med.
 
Nu kommer jag låta lat vilket jag egentligen inte är men fy tusan vad skönt det är att vara ledig efter den här våren. Bestämma över min egen tid igen, jobbar visserligen lite i sommar men inte för ens efter midsommar.

Så idag har jag kört häst nu på förmiddagen, lite uppmjukande jobb för honom efter helgen vila. Ska mocka sen åka till syrran och lämna en resväska till dem som ska utomlands om ett tag. De ville låna en stor resväska av oss..
 
Okej jag vet att jag sa att jag skulle ta semester men jag kom på att det är lite saker jag måste höra först. Flyttpacka! Ja, vansinne tänker ni hon har ju inte köpt hus än. Men vi har så lite plats just nu att jag tar en leap of faith och börjar packa ner allt som vi sannolikt inte kommer behöva på åtminstone 6 månader. Skåpen väller ut. Typ alla cocktailglas och shotglas som tar upp halva köket. Drinkmixer och iskross. Serviser, glögglas, 5 vaser, sprithyllan, alla kläder i storlek pre-kids osv. Nåt mer man inte behöver i bebisbubblan? 😅 Kommer bli som julafton när vi flyttar sen.
 
Glada barn lämnade på sommarlek ihop med ett rejält gäng andra glada barn :) Jag och hundarna hann ta en promenad i området vid veterinärstationen innan taxen fick sin 1 årsspruta. Nyttigt för bonnhunnera och deras folkskygga matte att gå nån annanstans ibland 😅 Nu har jag landat hemma på kontoret igen och fortsätter jobba och har fått i mig lite lunch.

Måste ha kaffe nu och sen kötta på med jobb tills jag ska hämta ungarna.
 
Vilken skitmåndag. Jobbet orkar jag inte ens gå in på för det är så många dumma saker och så många dumma människor att jag börjar undra om de gått in för att pranka mig. Typ ge Hoarfrost den mest kaosiga och helvetiska dagen hon någonsin genomlevt.
Fick veta att kompisens katt blivit påbackad, de fick skjuta den. Min kramp i vaderna är på väg tillbaka, och ena kollegan var nyss i en trafikolycka och är på väg till sjukhus.

Har liksom inte ens ridskola att åka till så jag kan ta udden av eländet. :arghh:
 
Jag. Blir. Så. Trött.

Första dagen på sommarskolan (jag går på sommarskola för att läsa en kurs och få de poängen för att bli klar snabbare :)). En annan tjej frågade tusen frågor och gav sig inte när jag gav "fel" svar (enligt henne).
Hon "vart är du ifrån?"
Jag "kina, jag adopterades när jag var 10,5 månader gammal"
Hon "ok, vet du vilka dina riktiga föräldrar är?"
Jag "jag antar att du syftar på mina biologiska föräldrar, för mina riktiga föräldrar bor jag hos, men nej, jag vet inte vilka de är"
Hon "men ska du inte leta upp dina riktiga föräldrar?"
Jag "alltså, jag bor ju hos mina riktiga föräldrar och skulle kunna ringa upp dem här och nu" + en förklaring om att det är olagligt att lämna bort sitt barn i kina och att jag därmed inte kan leta upp dem.
Hon "jo, men alltså dina Riktiga föräldrar? Varför vill du inte leta upp dem?"
Jag "som sagt så bor jag med mina riktiga föräldrar. Mina biologiska föräldrar har inte lämnat någon info om sig själva eftersom det är olagligt att lämna bort sitt barn i kina"
Hon "ja men dina sverigeföräldrar måste ju veta vilka dina riktiga föräldrar är?"
Jag "nej, de har exakt lika lite information som jag har om mina biologiska föräldrar eftersom det är olagligt att lämna bort sitt barn"
Hon "fast du måste ju veta vilka dina riktiga föräldrar är?!"

Sen gick läraren in och sa till ifrån (mot henne, inte mig).

Jag är helt ok med frågor och har inga "förbjudna ämnen". Men då förväntar jag mig också att personen som frågar visar respekt genom att tex inte fortsätta tjata om att bioföräldrarna är de "riktiga föräldrarna" eller liknande.

Det är liksom inte så kul att gång på gång bli tillsagd (av andra, som inte är adopterade) att bioföräldrarna är de enda riktiga föräldrarna, vilket indirekt betyder att adoptivföräldrarna är "låtsasföräldrar".


För att återgå till trådens ämne. Jag är på bussen på väg hem 🚌
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 158
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
Svar
6
· Visningar
111
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp