Vad gör vi? Del CCIII

En enklare variant är att fylla i vita arkivet. Där kan man berätta om just sånt som hur man vill att ens husdjur ska tas om hand eller hur man vill bli begravd. Numera finns det en digital tjänst. Jag har själv fyllt i en sådan blankett i samband med utlandstjänst.
Nu har jag inget djur kvar. Men jag skulle vilja skriva testamente gällande arvet, jag vill att en förälder ska ärva allt. Och då måste jag ju ha ett testamente.
 
Så klumpig jag var! Hade ner ena blomkrukan som kraschade honkattens söta matskål i form av porslinskatt. Så nu åkte en annan fram; likadan som ungkattens fast mindre- sån skillnad på katt och katt (skål) 😅.
 

Bifogade filer

  • 20241003_081356.jpg
    20241003_081356.jpg
    341,1 KB · Visningar: 32
En enklare variant är att fylla i vita arkivet. Där kan man berätta om just sånt som hur man vill att ens husdjur ska tas om hand eller hur man vill bli begravd. Numera finns det en digital tjänst. Jag har själv fyllt i en sådan blankett i samband med utlandstjänst.
Vita arkivet är jättebra! Vi hade ju en kvinna som begravdes i somras där familjen inte kom överens så det var en begravning kl 11 med minnesstund för ena delen och en kl 14 för andra. Hade hon istället skrivit ordentligt vad hon önskade så hade det kanske undvikits.
 
Apple ville ha 10K för att laga min dator, vilket var ca 500 kr mindre än att köpa en ny, så Folksam vill att jag lagar för att dom ska ersätta hela summan, men betalar ut 70% av värdet nu. Tror jag köper en ny, vet att vattenskadade datorer inte mår så bra även om man lagar dom. 😅
 
Jag har en lånebil tillfälligt. Nån nyare variant än de dinosaurier jag kör runt i i vanliga fall. Och den här piper. 🙄
Den påminner mig verkligen om varför jag kör gamla bilar som inte håller på och uttrycker sina åsikter och försöker läxa upp mig hela tiden. Blir helt vansinnig av det!
Satt och pratade med en kompis i telefon när jag skulle åka iväg med bilen. Satte mig i bilen och började fixa iordning min väska och plocka fram mina grejer – då började den pipa.
”Men varför i hela världen piper den?!?” sa jag. ”Du har väl nyckeln i och dörren öppen” sa min kompis.
JAG SKA VÄL FÖR FAN KUNNA FÅ HA FÖRARDÖRREN ÖPPEN MEDANS JAG SÄTTER MIG TILLRÄTTA OM JAG VILL!!!! :banghead:😂😂
Gaaaah!!! Längtar efter att få tillbaks min gamla tysta bil som inte lägger sig i vad jag gör. :p
 
Vi har fått en liten värmefläkt från hyresvärden för att få upp värmen på kontoret. 16 grader i dag.
Något är supertrasigt i hela systemet vad det verkar (detta bör de ha vetat om då det kom upp redan 2019, men det är väl jobbigt att det ska kosta pengar eller något)
Nå jag hoppas att den lilla fläkten kan värma upp lite i alla fall - bättre än inget.

Om inte annat kan jag ta min brassestol och sätta mig framför fläkten 😎
 
Jag har en lånebil tillfälligt. Nån nyare variant än de dinosaurier jag kör runt i i vanliga fall. Och den här piper. 🙄
Den påminner mig verkligen om varför jag kör gamla bilar som inte håller på och uttrycker sina åsikter och försöker läxa upp mig hela tiden. Blir helt vansinnig av det!
Satt och pratade med en kompis i telefon när jag skulle åka iväg med bilen. Satte mig i bilen och började fixa iordning min väska och plocka fram mina grejer – då började den pipa.
”Men varför i hela världen piper den?!?” sa jag. ”Du har väl nyckeln i och dörren öppen” sa min kompis.
JAG SKA VÄL FÖR FAN KUNNA FÅ HA FÖRARDÖRREN ÖPPEN MEDANS JAG SÄTTER MIG TILLRÄTTA OM JAG VILL!!!! :banghead:😂😂
Gaaaah!!! Längtar efter att få tillbaks min gamla tysta bil som inte lägger sig i vad jag gör. :p
Vänta tills den börjar pipa hysteriskt för du kommer för nära framförvarande bil och tända orange varning som blinkar för samma överträdelse. Känns som att vara tillbaka i skolan och bli utskälld inför hela klassen :o:rofl:
 
Jävla skit! Var till läkaren och hade hoppats på att de fått bort all cancer vid op. Tyvärr hade de hittat mer. Och de vet nu inte om de två de hittat kommer från en annan tumör i kroppen. Så jag måste göra någon helkroppsröntgen för att kolla det. Fan! För en månad sen var ju allt bra, trodde jag iaf.. Usch, blir så ledsen och orolig! 😭🤯 Och nu vänta ännu längre på att få veta läget. Så jobbigt med den här väntan.
Och nu i oktober är det ju cancer överallt på tv, radio etc också. 🤯
 
Jävla skit! Var till läkaren och hade hoppats på att de fått bort all cancer vid op. Tyvärr hade de hittat mer. Och de vet nu inte om de två de hittat kommer från en annan tumör i kroppen. Så jag måste göra någon helkroppsröntgen för att kolla det. Fan! För en månad sen var ju allt bra, trodde jag iaf.. Usch, blir så ledsen och orolig! 😭🤯 Och nu vänta ännu längre på att få veta läget. Så jobbigt med den här väntan.
Och nu i oktober är det ju cancer överallt på tv, radio etc också. 🤯

Jag tycker verkligen att väntan är det allra värsta. Man har liksom ingenting att förhålla sig till när man inte vet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
511
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 370
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 768
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
973
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp