Vad gör vi? Del CCIII

Stort grattis på födelsedagen @Araminta!

58b00c95bf45561210e980558c9129f7.jpg
 
Älskar lakrits men hade inte testat glassen med hockeypulver förrän nu när jag köpte den till halva priset i närbutiken; god! 😋😍. Mamma hade lämnat en stor påse äpplen så ägnade 2,5 timmar vid spisen med att koka mer äppelmos och gjorde en äppelkladdkaka som mamma fick hämta halva 😊. Testade också att laga ny maträtt; red curry chicken med bla röd currypasta och kokosmjölk, blev gott 😊.

Efter en sväng tillbaka till stallet tillsammans med älsklingen i kväll för insläpp och natta hästarna som var så nöjda 🥰 blev det soffhäng och bonde söker fru med en av de sökande killarna som är från Finspång, lite kul ju 😄.
 
Ligger i soffan och ska försöka sova. Sambon är förkyld och snarkar... Spelar ingen roll hur jag puttar till honom, han slutar snarka en stund och lagom tills jag preciiiis ska somna så börjar han snarka högt som f*n igen. Nu har jag gett upp att sova i sängen, jag vill bara sova :arghh:
 
Äter frukost och försöker tänka positiva tankar. Går sådär. Kallt är det också. Ska nog se om det finns något kul på youtube eller så att underhålla sig med.
 
På tok för kallt. 1 plusgrad.
Traskar mot jobbet i vinterjacka för första gången i år.
Känner mig off och låg utan anledning.
Jobbar egentligen till 15:30 men har lovat att vara på läxhjälpen till personalen där är tillbaka från en resa så det kan bli en stund längre.
 
Jag berättade för en annhörig hur jag ville att de skulle göra med hästen (den skulle avlivas). Men fick inte ner det på papper. Borde verkligen ta tag i att göra ett testamente...
En enklare variant är att fylla i vita arkivet. Där kan man berätta om just sånt som hur man vill att ens husdjur ska tas om hand eller hur man vill bli begravd. Numera finns det en digital tjänst. Jag har själv fyllt i en sådan blankett i samband med utlandstjänst.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
511
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 370
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 768
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
973
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp