Vad gör vi? Del CCIII

Visa bifogad fil 154313


Bild för uppmuntran dessa tider. Jag är inte aktiv på Buke för tillfället, men droppar in ibland.

Mer cancer här.

En jävla skit är det. Min bonuspappa gick bort i våras, skelettcancer. Sedan gick en vän bort i augusti, magcancer. Och nu är en av mina äldsta kollegor sjukskriven och ska opereras i dagarna, tarmcancer. Jag var hos honom idag och lämnade in presenter och pratade.

En annan vän opererades för lymfom förra året, och hennes man har nu diagnosticerats med prostatacancer.

Jag har funderat över hur det kan vara så många på en gång. Är det en åldersfråga, att det plötsligt blir vanligare så fort den magiska åldersgränsen överskridits?

Tack i alla fall för de fina besvansade damerna och herrarna som mår bra och ger glädje utan att bry sig om sjukdomar och svärta.

Ja det ökar med ålder men är också rätt vanligt om man slår ut alla sorter.
 
Varit och blivit stretchad och jobbat med ben och bål. Benen lite darriga. Köpte också tomater, nektariner och klementiner. Var på väg att köpa sorbet, men som tur var, så var det bara den vanliga glassen som var på extrapris. Passade också på att köpa två platta hårklämmor, haft tidigare och de är så bra. Tyvärr hade erbjudandet 3 för 2 tagit slut i dag på morgonen. Men det räcker bra med två.

Nu ska jag äta några nektariner.
 
Fixat lite i trädgårdslandet och grävt upp potatisen som var kvar, några var helt enorma. Sonen överraskade med att konstatera att man ju kan göra pommes på potatisen vi odlat och har sedan skalat de som behövdes själv. Jag har gjort sagda pommes och vet ni? Han äter som aldrig förr!! 😭😭😭🥹😍😭 (För den som inte vet så har han selektivt ätande, så det här är STORT!)

Herregud, det här kan jag leva på ett bra tag framöver! 🥹😭
 
Morgon och antligen har Emma-Sue blivit trott av sin forsta "puppy zoom" for dagen. Det ar verkligen host har nu. Vadret ar helt klart "annorlunda" mot pa andra platser jag har bott. Just nu ar det 8*C, men kommer att stiga till 20*C under dagen och mest mulet i dag. Det ar faktiskt inte helt fel med mulna mornar nu nar solen star lagt pa morgonen och man ska kora skolbuss :cautious:
 
Tänker mycket på vad som händer med Megara om jag säckar och dör. Snubblar och trillar mycket just nu. Det är ingen som kommer kolla mig på några dagar iaf så faran är att hon sitter fast här med en död slav. Förhoppningsvis kan hon äta av mig, jag torde räcka till ett antal måltider.
 
Tänker mycket på vad som händer med Megara om jag säckar och dör. Snubblar och trillar mycket just nu. Det är ingen som kommer kolla mig på några dagar iaf så faran är att hon sitter fast här med en död slav. Förhoppningsvis kan hon äta av mig, jag torde räcka till ett antal måltider.
Det går att se det från lite olika håll. Men jag tänker att om du ramlar och dör så är katten ett mindre problem i sammanhanget. Jämfört med att ramla och dö menar jag.
 
Tänker mycket på vad som händer med Megara om jag säckar och dör. Snubblar och trillar mycket just nu. Det är ingen som kommer kolla mig på några dagar iaf så faran är att hon sitter fast här med en död slav. Förhoppningsvis kan hon äta av mig, jag torde räcka till ett antal måltider.
Jag har sådan funderingar jag också, speciellt då en på jobbet lyfte frågan angående att han tycker att jag borde ha larm med tanke på mina epilepsianfall. Jag har inte tidigare tyckt att det är något jag borde dock eftersom det inte varit så jobbigt som senaste året.

Däremot har jag lyft frågan till Spionens hundkompis husse och matte om de vill ha honom om jag dör. Det ville de. Jag har även lyft samma sak med ena sonen i min familj, han förstod att det handlar om hundens bästa och min önskan och han skulle se till att det sker. Det ska lyftas med övriga och fås på pränt också.
 
Nu har min häst tydligen börjat krångla vid insläpp. 🙄 Jag tar normalt in honom och hans ponny själv. Men får ju inte nu. Och tydligen har den som för mig är jordens enklaste häst som man knappt behöver hålla i nu blivit stökig för stallpersonalen.
Hoppas lite tips löser det.
Och hoppas få röra mig mer snart. Så han kan få jobba och inte surnar ihop lika lätt. 😅
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
516
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 376
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 769
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
976
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp