Vad gör vi? Del CCIII

Visa bifogad fil 154313


Bild för uppmuntran dessa tider. Jag är inte aktiv på Buke för tillfället, men droppar in ibland.

Mer cancer här.

En jävla skit är det. Min bonuspappa gick bort i våras, skelettcancer. Sedan gick en vän bort i augusti, magcancer. Och nu är en av mina äldsta kollegor sjukskriven och ska opereras i dagarna, tarmcancer. Jag var hos honom idag och lämnade in presenter och pratade.

En annan vän opererades för lymfom förra året, och hennes man har nu diagnosticerats med prostatacancer.

Jag har funderat över hur det kan vara så många på en gång. Är det en åldersfråga, att det plötsligt blir vanligare så fort den magiska åldersgränsen överskridits?

Tack i alla fall för de fina besvansade damerna och herrarna som mår bra och ger glädje utan att bry sig om sjukdomar och svärta.
Har ju alltid funnits och alltid ökar risker när man är lite äldre, ingen nyhet tyvärr. Dock tycker jag det ökat i rejäl omfattning de senaste åren av någon (några) anledning.....Skrämmande. Lika skrämmande är att i vår kommun läggs LAH som egen avdelning ner, det är INTE bra för det behövs verkligen god palliativ vård när skiten skenar. Men tyvärr är det mindre intelligenta som bestämt att det kan tas bort- de cancersjuka, döende sover ju ändå om nätterna, de har ju absolut ingen ångest då! 😡
 
Har skickat in en akut felanmälan till hyresvärden. Det droppar vatten från badrumstaket :nailbiting:
Väntar på att någon ska höra av sig.
Kan lägga till att det droppar från en inspektionslucka i taket så inte själva taket.
Det syns en vattendroppe i hörnet på bilden.
20241002_100704.jpg
 
Har under förmiddagen hunnit fixa lite med akvarier, klippt hundklor, diskat och tagit en promenad. Ska nu försöka få i mig lite tidig lunch. 45 minuter kvar tills jag börjar jobba... Ska se om jag har något hemma som kan gå som mellanmål också, i värsta fall får det gå med ett äpple.
 
Kan rekommendera behandling med Librela 👌🏻

Veterinären missytänker stukning/sträckning. Jag har ju hållt henne i koppelvila och inga hopp vilket har gjort skillnad. Vet klämde och kände men reumatism är inte troligt. Nu har vi strikt koppelvila i 1 v sen ska jag börja öka på.

Min hund tycker att det här med koppelvila är pisstråkigt och gör nu allt för att hitta på dumheter :rofl:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
520
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 387
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 771
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
977
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp