Vad gör vi? Del CCIII

Behöver gå ut och slänga sopor samt gå till affären och hämta ett paket. Men det är mörkt och jag är mätt och trött :arghh:

Överväger nu hur mycket jag verkligen behöver göra detta idag 😅
 
Hemma från Aliens: Romulus. Helt ok, men man inser hur mycket Sigourney Weaver betydde för Alien franchisen. Hon hade sån karisma och man trodde verkligen på Ripley. Den kvinnliga huvudskådisen som överlevde var ganska anonym och jag har redan glömt vad hon heter. Även AP Andy var inte i närheten av Lance Henriksen. Hen som sagt helt ok science fiction.

Blev lite sur eftersom jag upptäckte att bion hade dragit 154 kr för en liten popcorn och en 33 cl cola zero. Gick faktiskt tillbaka för att prata med dem och efter lite om och men, naturligtvis hade jag inte kvittot eller kom ihåg vem jag köpte av, hittade de mitt köp och gjorde en återbetalning på hela summan. Bra där.
 
1727803531738.png



Bild för uppmuntran dessa tider. Jag är inte aktiv på Buke för tillfället, men droppar in ibland.

Mer cancer här.

En jävla skit är det. Min bonuspappa gick bort i våras, skelettcancer. Sedan gick en vän bort i augusti, magcancer. Och nu är en av mina äldsta kollegor sjukskriven och ska opereras i dagarna, tarmcancer. Jag var hos honom idag och lämnade in presenter och pratade.

En annan vän opererades för lymfom förra året, och hennes man har nu diagnosticerats med prostatacancer.

Jag har funderat över hur det kan vara så många på en gång. Är det en åldersfråga, att det plötsligt blir vanligare så fort den magiska åldersgränsen överskridits?

Tack i alla fall för de fina besvansade damerna och herrarna som mår bra och ger glädje utan att bry sig om sjukdomar och svärta.
 
Bra val :up:
Vi satte in en sådan för 5-6 år sedan när vi renoverade köket och är riktigt nöjda med det valet.
Vår har en låda i kylen, längst ner, som håller någon grad kallare än övriga kylen och kallas "fresh zone". Lagad mat håller betydligt längre i den än i vanlig kyl. Bästa uppfinningen ever! Hoppas du har en sådan modell?!

Vi kopte ocksa en ny Samsung kyl/frys nar den gamla (som inte var sa gammal) dog da den isade igen pa baksidan. TROTS att vi visste att Samsungs ismaskiner har en tendens att lagga av och tankte att om det hander far vi ta besvaret att byta ... Igen.
Vi tecknade en sarskild forsakring, som gor att vi far en ny om den har inte gar att reparera eller dor innom 7 ar ... och raknade pa hur mycket vi da har betalat per ar/manad/dag :angel: gjorde att det kandes vart det.

Vi har ingen lada i botten ... men kvadrat av skapet kan man stalla med vilken temperatur man vill :cool: och den dorren som har stora lador for mjolk och annat har en "ytter dorr" sa man kan plocka varor fran bada sidorna. Mycket praktiskt.

Fridge..jpeg
 
Ätit macka och dricker kaffe.
Tittar på Lyxfällan. Har svårt att förstå hur man kan vilja visa sig så i tv.

Jobb 8-17:30. Jag skulle aldrig stanna hemma för att jag vill vara hemma men just nu vill jag bara vara.
Har alltid haft svårt att förstå också varför man vill se på andras misär.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
520
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 389
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 771
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
977
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp