Vad gör vi? Del CCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Yes! Spacklade både dörr och fönster i vardagsrummet. Nu är spacklet slut. Det gick åt mer än jag trodde.. Har en tub till i källaren, men jag tror jag är nöjd för idag.
Imorgon ska jag måla. Undrar vilken av alla färgburkar jag använt till de andra fönstren..
 
Lyckades uppdatera båda pejlenheterna utan problem och taxen kom som ett spjut när hon hörde sitt pejlhalsband startas 😅 Fått mycket jobb gjort också och så blev det 45 min promenad på lunchen :) Glömde byta tillbaka till glasögon innanjag satte mig på kontoret igen så får gå ner och göra det och fylla på mera kaffe.
 
En ledig onsdag i slutet av september och jag känner mig ett med vädret - grå grå, grå grå.
Så det blir inte många knop idag, men en tvätt rullar i maskinen och jag dricker te - so far so good.
Kanske fortsätta mata inneväxterna med ny jord 🤔 I förrgår så planterade jag om 4 st växter, dom hade ingen jord alls kvar 😇
 
Varit på husvisning! Helt magiskt gulligt litet hus med precis lagom mycket mark och en fin ladugård och uthus. Rätt mycket jobb med huset men inget omöjligt. Rätt pris och bra läge i landet. 😍

Meeeen tyvärr får jag ändå avskriva det, då vägen som går förbi helt enkelt är FÖR brötig. Det var konstant trafik och väldigt mycket tung trafik (typ varje 0,5-1min).
Jag vill ändå någonstans kunna höra fågelkvitter liksom… 😕

Tråkigt!
 
Försökt få tag i Vårdcentralen IOM att det nu står utom allt tvivel att det är en rätt rejäl infektion.
Fick psykbryt av att inte få tag i någon för jag är så satans slut och orkar inte IGEN lägga en heldag på att ta sig till och vara på sjukan.
Just då ringde pappa. Så när han är klar hos tandläkaren kör han hit låååångt ifrån och följer med som sällskap till någon akut som kan fixa det där. Börjar tappa tron på den Vårdcentralen och åker till nästa stad som är mkt större och har akutmottagning.
Bästa pappan i världen! ❤️
 
Gick in på Filmstaden efter jobbet. Bokade om en biljett som jag råkade dubbelboka
Åt på My Gyror, var länge sedan jag åt där
Tog en fika på Tinget och sitter nu på bussen hem
Ska förbi apoteket hemma och hämta ut mina apodos
Ikväll är det stadsteatern igen
 
Jag vägrade en picc-line (den i armen, ska läggas om veckovis = krångligt) så det är en porth-a-cath (subkutan venport säger de oftast). Den sitter på höger sida under nyckelbenet. Slangen sitter i vena subclavia. Ett snitt för hela alltet. Rotandet gjorde inte ont men kändes märkligt.
Sån hade pappa med
 
Nu är det typ sol, så jag borde passa på att gå ut. Men jag vet inte hur jag ska få på mig lämpliga kläder på överkroppen. 😂
 
Äntligen på väg hem. Är fruktansvärt trött i huvudet idag och kan inte koncentrera mig tillräckligt för att plugga på bussen/i jobbets lunchrum (vilorummet var upptaget), så det blir skönt att komma hem. Lyckades tajma lite - inget regn när jag gick till stationen, nu (när jag är på bussen) faller tunga regndroppar ute.
 
Färdigjobbad för idag! Mata hundar, laga middag och sen åka till ridskolan med yngsta dottern. Ska nog ge äldsta dottern i uppgift att ge unghästen sina proteinpellets när hon ändå ska ut och rida sin häst sen :) Maken ska få i uppgift att dammsuga för fy vad mycket grus stora hunden dragit in 😅
 
Det skjuts någonstans. Förmodligen är det skytteklubben som tränar, tycker dock det kommer lite för sällan för det. Men det är säkert inget att oroa sig över.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 640
Senast: Mia_R
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
33 34 35
Svar
693
· Visningar
19 967
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 839
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 706

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp