Vad gör vi? Del CCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har hittat ett nytt intressant program på SVT Play. "Ett enklare liv". Programledaren åker runt till intressanta platser och bor med en person/familj i en vecka. Hittills har jag bland annat sett program om en man som levt ensam på en öde ö i 50 år, en familj som lever i Nya Zeeland långt, långt ifrån civlisationen, utan telefon och TV (de hade väldigt nyligen fått internet) och en annan familj som lever isolerade i Alaska. Rekommenderas!
 
Jag blir så trött på mig själv ibland :banghead: Väntar på pendeln till Stockholm i Södertälje C. Tåget kommer i mörkret. Hoppar på det. Sitter och åker i lugn och ro. Plötsligt ropas det ut slutstation Gnesta.

Jahapp åkt rent åt helsike fel. Väntar nu på att pendeln ska gå tillbaka till Södertälje hamn om en halvtimme så jag måste vänta i 20 minuter på pendeln till Stockholm. Som tar knappt en timme. Dessutom är mina hörlurar urladdade.

MJ Äventyr i natten. Fortsättning följer.
 
Har hittat ett nytt intressant program på SVT Play. "Ett enklare liv". Programledaren åker runt till intressanta platser och bor med en person/familj i en vecka. Hittills har jag bland annat sett program om en man som levt ensam på en öde ö i 50 år, en familj som lever i Nya Zeeland långt, långt ifrån civlisationen, utan telefon och TV (de hade väldigt nyligen fått internet) och en annan familj som lever isolerade i Alaska. Rekommenderas!
Mycket bra serie! Ben verkar vara en sympatisk prick och det är verkligen intresserant att se alla dessa människors livsval. 😍 Jag är på säsong 4.
 
Fina hästarna kom direkt till grinden när jag åkte förbi 🥰.
Körde in en till spånbal från logen till pållans box och visst kan man tydligen bli extra svettig av förkylning men lixom svettdroppar i ansiktet av det kändes lite väl...Meeen å andra sidan kanske jag var onödigt varmt klädd; varma mysbyxor och varmt tröja I 18 graders värme i skuggan 😆. Fick bli en liten stunds skritt på ridbanan, mysigt att rida barbacka 😍.
 
I dag ar det 31*C och solen lyser fran en klarbla himmel. Vi har haft varmt i flera dagar nu, men i dag ar forsta dagen pa ett par veckor som vi gar over 30 grader.
resten av prognosen ser bra ut och vi njuter av ett, eller det hander att det till och med blir tva regnvader under veckans prognos. Nastan varje dag finns det sma fluffiga moln pa himlen, men sol ser vi varje dag nagon manad till.
Life is good :cool:
Screen Shot 2024-09-24 at 12.42.23 PM.png
 
Kände mig inte speciellt trött, ordnade en kopp te och satte mig i soffan. Sambon gick till sängen för att sova, akvarierna släcktes (belysningen går på timer) och hundarna ligger avslappat runtom i lägenheten. Plötsligt blev det mörkt, varmt och lugnt, och herrejösses vad trött jag blev på en gång! Ska nu försöka kämpa mig till badrummet för tandborstning och ut på en sista nattrastning med hundarna, sedan sova.
 
Äntligen(!) hemma. Åkte från Södertälje C kvart över sju. Hamnade i Gnesta, åkte tillbaka till Södertälje hamn. Väntade på pendeln. När den äntligen kom så åkte den förbi min station till Centralen. Där den stannade inte i katakomberna utan längst ut bland spåren. Gick genom halva centralen till tunnelbanan. Där stod det att mellan den 23-29 går pendeln direkt till Stockholm C pga banarbeten - vilket inte stod i min SL app. När jag kom till Gullmarsplan åkte bussen just och jag fick vänta 17 minuter. Hade varit nästan lika snabbt att gå men vid det här laget var jag trött och grinig. Kände att om något mer hände, eg inga nycklar, bussen bröt ihop skulle jag också det. Så, hemma, kvart i elva. Katten anföll mig nästan, stackarn har inte fått mat sedan frukost.

Måste äta något men vet inte vad, orkar inte tänka på att göra något alls. Så det får bli lite knäckebröd och körsbärstomater. Har inte ätit något förutom en halv fralla och några skedar soppa.

Pust. Hemma. Nöjd katt och människa.
 
Jag har just insett att jag aterigen fatt baltros. Det har ar 4rde gangen jag vet att jag har det. Ska bli intressant att se vad min docktor tycker vi ska gora at det... suck. Jag ar vaccinerad, och det ar overkommligt aven om nerv "rysningarna" efter halva ryggen ar mycket otrevliga, man det kunde varit varre sa jag kanner mig bara mest irriterad over det. Och att jag inte insag vad det var pa en gang nar ljuskansligheten och huvudvarken startade.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 641
Senast: Mia_R
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
34 35 36
Svar
711
· Visningar
20 314
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 839
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 709

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp