Vad gör vi? Del CCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nope, vi bygger om. Sitter i kontor med 6 andra, inte lunchrummet.
Kan sitta ute men där finns ingen el, och datorn klarar bara 40 minuter utan sladd. 🙈
Ditt jobb låter verkligen orimligt dåligt. Är det någonsin någonting som funkar bra? Ett tips i all välmening är att leta efter ett nytt jobb, du kommer bli överraskad av hur enkelt det kan vara att jobba. :) Hos er verkar ju inget någonsin fungera inom alla tänkbara områden (dåliga chefer, dålig arbetsfördelning, dålig it-utrustning, dåliga lokaler, kassa it-system, konstiga regler kring ledighet..,) kan inte tänka mig att så många andra arbetsgivare är så genomgående dåliga. Mitt jobb framstår som dröm i jämförelse!
 
Körde in till jobbet idag för att hinna till ett möte. Google maps sa att det skulle ta 27 minuter trots rusningstrafik och tidigare har jag vunnit tid på att ta bilen. Det tog drygt det dubbla. Jag missade mitt möte och kom fram med ont över bröstet.

Uj så folk kör! Det var folk som låg i 40 i vänster fil på 70-vägen med fri väg framför sig (var på folk bakom började köra om på insidan varpå de som låg i högerfilen blev prejade/tvingade att tvärnita). Folk kom inte iväg i rondeller och vid rödljus. MC kryssande mellan filer (vilket iofs inte skulle vara läskigt om det inte vore för resten av kaoset). Folk (inklusive en lastbil med släp) kör glatt över heldraget utan att blinka. Vid ett tillfälle stannar jag på gult (pga att det står trafik på andra sidan övergångsstället, så fortsätta köra hade bara inneburit att rulla fram och stå på det) - det var tydligen ett faux pax. Bilen bakom körde om på fel sida trots att ljuset slog om och folk hade börjat gå! Han vann inte en billängd och det tog tid innan han trixat sig tillbaka in i kön när ljuset väl hade slagit om :crazy:

Jag hoppas att det är jag som kör illa. Bättre det än att alla är tokiga. Å andra sidan borde ingen vilja åka bil med mig mer än en gång om det vore jag. Tidigare har det varit mycket trafik och därför svårt och tidsödande att ta sig fram, men det här helt huvudlösa har jag inte upplevt innan den senaste månaden

PS jag blev tvungen att fickparkera när jag kom fram för att checka av att jag inte mist min bilförar-mojo.
 
Ditt jobb låter verkligen orimligt dåligt. Är det någonsin någonting som funkar bra? Ett tips i all välmening är att leta efter ett nytt jobb, du kommer bli överraskad av hur enkelt det kan vara att jobba. :) Hos er verkar ju inget någonsin fungera inom alla tänkbara områden (dåliga chefer, dålig arbetsfördelning, dålig it-utrustning, dåliga lokaler, kassa it-system, konstiga regler kring ledighet..,) kan inte tänka mig att så många andra arbetsgivare är så genomgående dåliga. Mitt jobb framstår som dröm i jämförelse!
Alltså. Allt är väldigt mycket bättre nu. På alla möjliga sätt. Jag kan just nu jobba rätt så enkelt sas.
Sedan att det är lite bökigt att lösa lokaler när en ombyggnation sker och många ska samsas om ett enda mötesrum är inte så konstigt. När de byggt klart kommer ju allt bli ännu bättre än så.

Jag kommer efter det här 3 timmarsmötet där jag hade riktigt svårt att delta nämna detta för min ursnälla chef och rådfråga om hon har förslag kring hur sådant kan lösas. Jag är rätt säker på att vi kan komma fram till något :up:
 
Alltså. Allt är väldigt mycket bättre nu. På alla möjliga sätt. Jag kan just nu jobba rätt så enkelt sas.
Sedan att det är lite bökigt att lösa lokaler när en ombyggnation sker och många ska samsas om ett enda mötesrum är inte så konstigt. När de byggt klart kommer ju allt bli ännu bättre än så.

Jag kommer efter det här 3 timmarsmötet där jag hade riktigt svårt att delta nämna detta för min ursnälla chef och rådfråga om hon har förslag kring hur sådant kan lösas. Jag är rätt säker på att vi kan komma fram till något :up:
Skönt att höra att det är bättre och fattar helt svårt lösa mitt i ombyggnation, men om folk ofta har möten borde man ju inse att det behövs mer än ett mötesrum för alla att dela på. Blir ju ohållbart för alla inblandade annars, skitjobbigt sitta lyssna på andras möten i flera timmar i delat rum också.

Och otroligt nonchalanta och dryga kollegor som väljer att titta på tv och snacka med dig samtidigt som du har möte. Hade vi hamnat i liknande situation på mitt jobb är jag säker på att ingen skulle dra på tv mitt i mitt möte 😅 Sen är kanske att du har kass dator olyckligt sammanträffande men säger bara - det finns bättre!
 
Ligger bak i bilen och vilar. Har dörren öppen för lite friskluft. Väldigt skönt att ligga ner en stund. Fem minuter till, sedan ska jag jobba till stängning, handla mat (och godis!) och åka hem till sambo och hundar. Längtar efter att sätta mig och slappa i soffan nu.
 
Läkaren sa att det bara var en inflammation i armen och inte en infektion. Hon sa att det kan bli så vid lite större op-sår. Skönt!
Fick bättre omläggning av det IOM att de verkar gjort rätt konstigt.
Haft trevligt besök här sen och fick jättegosiga hemgjorda tofflor. Såna som stickats, tvättats för att krympa/få mer kompakt feeling och sen borstats typ. 😍
IMG_0284.jpeg
 
Så här på eftermiddagen är det nu behagliga 26°. Vinden fläktar gott och medelhavets vågor rullar in över stranden. Övriga i resesällskapet vilar sig och jag svalkar mig med ett glas rosé efter en promenad längs stranden. Jag skjuter upp höstångesten till nästa vecka.
 
Fortsätter mitt städmaraton med att torka av alla lister i huset och sen har jag plockat ur min del av wic så det ser lite luftigare ut. Badrumsskåpet har också fått sig rn insats med organisering och urtorkning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 641
Senast: Mia_R
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
35 36 37
Svar
723
· Visningar
20 644
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 839
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 710

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp