Vad gör vi? Del CCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är nöjd med min tajming nu på morgonen. Såg att det hade regnat, men det regnade inte när jag morgonrastade hundarna. Kom några droppar mot slutet av vår runda, inget värre än så. Men, när jag stod utanför porten för att låsa upp, då hörde jag hur det började rassla från träden. Öppnar porten, vänder mig om och tittar ut - ösregn!

Nu sitter jag inne där det är torrt och varmt och har inga som helst planer på att gå utanför dörren igen förrän det slutat regna :p
 
Äter ”små kanelbullar” från Pågen.

Det känns att doktorn rotade i vävnaderna igår för att göra plats för venporten. Och så kliar det och är ömt på samma gång.

Tungan känns som när man ätit för mycket färsk ananas. Annars är det som vanligt. 😊

Vädermässigt ser dagens promenad ut att bli ikväll.
 
Började dagen med gym och sen har det gått i jobb. Känner att jag behöver mer kaffe så ska hämta det nu innan jag fortsätter. Tog med pejl och handenhet upp till kontoret och ska se om jag lyckas uppdatera dom inför säsongens första släpp på tisdag! Gissa om det är en tax med höga förväntningar här hemma nu som sett att vi tagit upp hennes grejjer från källaren 😅
 
Äter ”små kanelbullar” från Pågen.

Det känns att doktorn rotade i vävnaderna igår för att göra plats för venporten. Och så kliar det och är ömt på samma gång.

Tungan känns som när man ätit för mycket färsk ananas. Annars är det som vanligt. 😊

Vädermässigt ser dagens promenad ut att bli ikväll.
Var har du venporten?

Jag fick en portacat(?) Som en dosa som satt under huden ovanför bröstet med slang upp mot halsen. Inte så mycket rotande, bara ett snitt för dosan och och sedan ett snitt vid halsen för att leda slangen rätt.
Vet andra som fått slangar i armen.
 
Sambon hade skickat ett gäng puss- och hjärt-smileysar till mig. Trodde han..
Han hade råkat skicka det till en kund han inte känner så väl och som normalt brukar vara rätt stel. Han insåg det sen och just därför skyndade han sig att skriva att det var menat till mig, som hon känner också.
Han fick tillbaks:
😉😉🤫🤫😂😂

😂😂 ”schyyy”-smileyn var rolig!
 
Var har du venporten?

Jag fick en portacat(?) Som en dosa som satt under huden ovanför bröstet med slang upp mot halsen. Inte så mycket rotande, bara ett snitt för dosan och och sedan ett snitt vid halsen för att leda slangen rätt.
Vet andra som fått slangar i armen.

Jag vägrade en picc-line (den i armen, ska läggas om veckovis = krångligt) så det är en porth-a-cath (subkutan venport säger de oftast). Den sitter på höger sida under nyckelbenet. Slangen sitter i vena subclavia. Ett snitt för hela alltet. Rotandet gjorde inte ont men kändes märkligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 641
Senast: Mia_R
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
34 35 36
Svar
711
· Visningar
20 314
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 839
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 709

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp