Vad gör vi? Del CCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samtal gjort. Börjat höstrensa lite på uteplatsen. Återstår var jag ska vinterförvara allt sen bara. 😅 Fortsätter med det imorgon om vädret håller sig hyfsat.

Nu ska jag åka till exet och spela tvspel.
 
Mått allmänt kasst idag med mycket ångest. Så tyvärr klarade jag inte av att vara med på en grej jag egentligen verkligen ville gå på idag.
Inser att det blivit lite mycket stress senaste månaden och jag som inte kan hantera stress alls mår inte så bra av det.
Så har vilat hela eftermiddagen och tänkte nu sätta mig och göra en planering för mitt pluggande under närmsta veckorna så allt blir lite tydligare.
 
En molnig dag med dimma och halsont är kanske inte det gemene man önskar sig allra mest under (sol)semestern, men för mig idag var det faktiskt precis vad jag behövde! Istället för att hänga med maken på äventyr har jag haft en otroligt skön, kravlös dag på soffan med en bra serie och en massa god portugisisk frukt & ost. Det var så skönt att bara vara och inte ens behöva fundera på om jag inte borde gå ner till poolen/stranden/byn för att passa på att njuta av det medan vi är här. Det faktum att vi varit här i drygt två veckor redan och har 10 dagar kvar gjorde liksom att jag kunde slappna av och riktigt njuta av det dåliga vädret 😂 Tror jag behövde en sådan dag innan solen kommer tillbaka igen imorgon!
 
När man ser fram emot soffan och en kaffekopp men vet att skallen mår bäst av en joggingrunda och man vinner över latmasken och fixar 7.5 km så känns det extra lyxigt med soffan och kaffekoppen.
D214E9D6-E0A6-4530-91F4-AEB3826702AF.jpeg
 
Nya lägenheten har gasspis samt gasugn. Hyresvärden skulle visa hur man tände och det började lukta gas...känner mig högst osäker på om jag ens vågar använda spisen.
Vi har också gasspis och hos oss är det helt normalt att det luktar gas i någon sekund innan lågan tänds. Förutsatt att din spis fungerar likadant som vår så börjar man ju med att "släppa ut" gasen som sedan antänds. Så länge du har en bra kolmonoxidvarnare (vilket jag utgår från är krav på enligt lag) bör det inte vara något att oroa sig för :)
 
Har jobbat klart för denna period och gått på ledigvecka. Sen har jag tränat, handlat och lagat mat. Ska duscha ett barn sen får jag lägga mig i soffan framför min serie.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 640
Senast: Mia_R
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
33 34 35
Svar
698
· Visningar
20 107
Senast: Sonic76
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 839
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 708

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp