Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Regnar och nu är det definitivt höst. De sista blommorna har torkat ut. Brrr.

Katten kräver mat nu! Hon vet att hon får det klockan fem, men halv fem utan undantag kräver hon mat. Med tänder och klor om det är nödvändigt för att få den dumma slaven att hälla upp.
 
Sitter på ett x2000 mellan sthlm och Gbg. Biljetten kostade 2000:-, tåget är minst 45 min sent, och det finns ingen ventilation i vagnen. :down:

(Verkar dock som att man kan få tillbaka lite av pengarna pga värmen, det vore ju lite tröst åtminstone.)
 
I dag blir temperaturen lite rimligare igen, vi gar ner fran 36*C till 29*C for att tio dagar frammat halla oss i 20+ temperaturerer med bara 4 dagar som sticker upp over 30 igen. Det ar super vader har ... natterna ar kalla 11-15*C och mornar och kvallar har harliga, aven pa dagen har vinden sval trots att det har varit sa varmt.
Life is good!
 
Den dumma luftmadrassen är trasig så jag ligger på en tom madrass, en massa filtar och två liggunderlag på soffgolvet efter att jag slängt sängen tidigare idag. :down:

Kört bort ett helt släp med skräp och har minst lika mycket kvar. Helt slut, hoppas jag kan sova något. Skjutsar mamma till tåget i morgon em och kämpar vidare med att tömma huset.

Slängt innehållet i ena frysen till hundarnas stora lycka. Sex kg köttfärs, en massa fisk, fläskkarré, fyra humrar, fisk, räkor, frukt, bär, bröd, oxfilé och utskuren ryggbiff. Min naturkatastrof till syster var här och stängde inte frysen ordentligt, så när jag kom hem efter 150 mil var allt förstört + kylskåpsdörren är skadad av fukten och jag är orolig att golvet är fuktskadat. 😰

Syrran? Hon tog tåget hem efter jag kom tillbaka. Så mycket var alla löften om hjälp värda. Ja, jag var förbannad när jag upptäckte det hela. :rage:
 
Läser om att Putin har givit Kim Jong Un hästar, Orlovs travare. Vilken vacker ras, som jag aldrig hört talas om.


https://en.wikipedia.org/wiki/Orlov_Trotter
Dom kör man i ett udda tre-spann s.k Trojka, vackert men inte hästvänligt... de yttre hästarna ska gå ställda utåt hela tiden :down:

1725215240091.png
 
Trött, frusen och ligger illa. Har ca 80 cm stenhård bädd att ligga på tillsammans med två katter. Varulven har en tjock dyna memory foam som är för liten för mig, men jag är avundsjuk. :sorry:

Brinner lite i kaminen men slut på ved inne och jag orkar inte hämta mer även om det varit mysigt. 🙄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
645
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
328
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
453
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp