Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Anmält e-faktura till csn, har haft autogiro tidigare men funderar på att börja betala in lite extra. Känns som jag aldrig kommer bli av med det lånet :cautious:
Jag funderar på att betala av hela men kan inte bestämma mig. Är dock trött på att lägga nästan en tusenlapp på skiten varje månad.
 
Haft förmånen att ha fått göra några tjänstgöringsdygn i Försvarsmakten. Men nu tillbaka till min vardag där man får ha både mobil och dator med sig. Faktiskt ganska skönt att få bli lite "avgiftad". Och det är intressant att ha ett längre samtal där ingen kan sträcka sig efter mobilen för att "kolla upp något".
 
Det bultar i huvudet. Trots huvudvärkstabletter. Hade tänkt gå en promenad men det regnar och mina sandaletter får nog läggas in i garderoben snart. Det ska bli varmt på onsdag men sedan är det slut.

Funderar på hur katten inte kvävs under täcket. Hon måste få noll syre.
 
Mår väldigt illa just nu. Får härda ut ett tag till bara.

Ska gå på systembolaget för första gången i mitt liv i dag. Jag är pissnervös över detta 😅 Pappa ska få en whiskey som grattis att han gått i pension. Måste skynda mig dessutom eftersom jag ska till stallet och min taskiga pappa har snott sin bil... igen :cautious::angel:
 
Sååå seeeeg 😴; upp före tuppen (lite efter 5) med sambon och passade på att vara på i stan och handla strax efter 8 så jag synkade med Granngårdens öppning vid 9, lite tlött men skönt att ha det gjort 😊. På vägen hem hörde jag låtarna i topp av Mix Megapols 1000-lista med 1.ABBA/The winner takes it all och 2. Alphaville med den underbart bra Forever young- alltid varit en av mina absoluta favoritlåtar och inte minst då den ju har en speciell Innebörd för mig ❤️. Nu mot stallet 😊.
 
Böjer och bänder på mina fingrar. På morgonen när jag vaknar är de så tjocka att jag inte kan knyta näven. De blir lite bättre senare på dagen, men inga ringar passar mina korvar. Hmm. Enligt google-fu så är det reumatism, but jag har inte ett dugg ont och de blir mindre på dagen. Om man har Dupuytrens kontraktur verkar de förbli tjocka. Hmm x2.
 
Haft förmånen att ha fått göra några tjänstgöringsdygn i Försvarsmakten. Men nu tillbaka till min vardag där man får ha både mobil och dator med sig. Faktiskt ganska skönt att få bli lite "avgiftad". Och det är intressant att ha ett längre samtal där ingen kan sträcka sig efter mobilen för att "kolla upp något".

Har har skolor borjat infora telefonforbud under skoltid. I ar har vart skoldistrikt infort ett totalt forbud for elever i hogstadiet och gymnasiet. (Gymnasiet ar har "mandatory" och alla maste (i teorin, det gar att "hoppa av" de sista tva aren) ga alla 12 ar i skolan.

Det lustiga ar att efter forsta veckan var de flesta elever mycket possitiva till forandringen. Tidigare satt alla pa skolbussarna med nasan i telefonen, men pratar nu med varandra i stallet och vi buss chaufforer har hort valdigt fa negativa kommentarer. De flesta elever tycker att det ar skont att lamna telefonen hemma.

Det finns en Canadensisk undersokning som kom ut for 2-4 ar sedan som klart visar att skolor som tillater telefoner ligger efter i undervisningen an de som inte tillater telefoner i skolan. I genomsnitt ar elever pa skolor som tillater telefoner en arskurs efter skolor som inte tillater telefoner alls i skolan. Jag gissar att det ar vad som dragit igang att manga skoldistrikt nu borjat infora telefon fria skolor.
 
Försökte bygga ett litet trappsteg så att nyopererade och smått drogade tantvovven skulle slippa hoppa upp i sängen. Men det blev typ mer kaos när jag försökte få henne upp för trappsteget än att bara låta henne skutta upp som vanligt 😅 håller tummarna att klamrarna inte tar stryk av hennes krav på att sova i sängen med täcke på...
 
Böjer och bänder på mina fingrar. På morgonen när jag vaknar är de så tjocka att jag inte kan knyta näven. De blir lite bättre senare på dagen, men inga ringar passar mina korvar. Hmm. Enligt google-fu så är det reumatism, but jag har inte ett dugg ont och de blir mindre på dagen. Om man har Dupuytrens kontraktur verkar de förbli tjocka. Hmm x2.
Äh. Krångla inte till det. Visst har väl vården varnat för att dina njurar inte är i toppskick längre?

Då samlar man vätska eftersom det inte funkar att kissa lika bra längre. Du behöver - enligt den här amatörhäxan :D - höja dosen av furix.

Det blir bättre med läkemedel.
 
Tog mig iväg ut för att äta lunch och kolla lite i en butik som jag tycker om. Hittade en helt otroligt bekväm och varm vinterjacka, med rejäla(!) fickor - till 70% rabatterat pris. Dyr var den ändå, så jag tvekade länge, men samtidigt ville jag inte ta den av mig just för att den var så skön :rofl: Gissar på att den ändå kommer bli använd väldigt mycket. Och så är den orange, så jag kommer synas bra ute vilket alltid är positivt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
643
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
325
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
450
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp