Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Färdig. Det var ”furu” innan.

IMG_2216.jpeg
 
Kan ju kommit vart som helst ifrån, din egen trädgård? Mitt ex hittade en fästing som kröp omkring på min hals när vi var i affären en gång, de kom knappast därifrån utan följt med mig någonstans ifrån ute.
Jag har inte varit ute idag och duschade i morse. Nya kläder.
 
När var du på stranden då om du inte varit ute? Den kan ju liftat hem med din man eller följt med hem tidigare men inte satt sig förrän nu.
Jag har inte varit ute förutom på stranden. Trodde det var tydligt nog.
Att den skulle komma från maken är extremt långsökt. Då skulle den dessutom behöva kunna flyga. Jag duschade både igår och i morse, och var inte ute igår heller.
 
Handlat till jobbstart imorgon
Sallad blir det till matlåda i 3 dagar.
Enklast och nyttigast
Ska göra iordning kvarg i bägare med
Har slarvat alldeles för mycket i sommar så
 
Pluggat en massa idag, men nu sitter jag i soffan och slappar. Hade tänkt tvätta idag, men bokade om tvättiden då jag verkligen inte orkade.
 
Jag har inte varit ute förutom på stranden. Trodde det var tydligt nog.
Att den skulle komma från maken är extremt långsökt. Då skulle den dessutom behöva kunna flyga. Jag duschade både igår och i morse, och var inte ute igår heller.
Fästingar finns i princip precis överallt:
Fästingar finns inte bara i skogen utan också i parker, trädgårdar, längs gångstigar och i andra miljöer där vi människor gillar att vara; gräsmattor, löpspåret, golfbanor, stränder, rastplatser eller andra utomhusmiljöer.

Enligt fasting.nu. Man går inte säker någonstans tyvärr.
 
Fästingar finns i princip precis överallt:
Fästingar finns inte bara i skogen utan också i parker, trädgårdar, längs gångstigar och i andra miljöer där vi människor gillar att vara; gräsmattor, löpspåret, golfbanor, stränder, rastplatser eller andra utomhusmiljöer.

Enligt fasting.nu. Man går inte säker någonstans tyvärr.
Helt orimligt. Fästingar alltså. Verkligen inte säkert nånstans.
 
Vedstaplingen blev störd idag, skrämde upp en stor padda som försvann iväg som verkade bo i förrådet. Men nu är en fin skyddad boplats uppstaplad och ställde dit en skål vatten - och nyss var paddan tillbaka i skålen och vilade. Får fortsätta med staplingen på annat ställe i veckan.
 
Umder eftermiddagen har jag lagt tillbaka markstenen på parkeringen. Det var inte många rader och lägga tillbaka, men så tungt det var. Nu har jag vikt tre omgångar tvätt och parkerat mig i soffan med en massagekudde på ryggen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
645
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
328
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
453
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp