Vad gör vi? Del CCI

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Kan man skriva till sitt jobb och sÀga att man vill sjukskriva sig ett par dagar? Eller hur funkar det nÀr man inte mÄr sÄ bra? Jag jobbar mÄndag, tisdag och onsdag sÄ hade velat sjukskriva mig för dom.
 
De behöver inte kunna flyga utan kan ha liftat, klÀttrat vidare och sedan satt sig. NÀr mitt ex hittade fÀstingen pÄ mig var vi i centrala Sthlm med stenhus, asfalt och inne i en central butik. De kan krypa ivÀg frÄn klÀder, ramla ner frÄn grenar, lifta med en fÄgel, en katt osv sÄ att du "inte varit utomhus" Àr förutom rent skitsnack inte ens en garanti för att inte stöta pÄ en fÀsting. De sÀtter sig inte direkt utan kan krypa runt rÀtt lÀnge innan de vÀljer var de vill bita.
Ok, skitsnack pÄ vilket sÀtt? Hur vet du vad jag har gjort och inte gjort?
 
Äter frukost och börjar strax mitt tredje dagpass i rad pĂ„ jobbet. Är verkligen inte mĂ€nniska, varken före eller efter jobbet nĂ€r jag jobbar sĂ„hĂ€r. Och som vanligt tĂ€nker jag pĂ„ alla som jobbar dagtid mĂ„ndag-fredag. Hur orkar ni?!

Ser dock ljuset i tunneln, nÀr jag gÄr av i eftermiddag Àr jag ledig fram till fredag natt.
 
I dag har jag antligen gravt runt i garaget sa jag kan se vad jag maste gora i alla fall. Det mesta ar kvar, men jag borjar fa lite grepp over det hela.
 
Kan man skriva till sitt jobb och sÀga att man vill sjukskriva sig ett par dagar? Eller hur funkar det nÀr man inte mÄr sÄ bra? Jag jobbar mÄndag, tisdag och onsdag sÄ hade velat sjukskriva mig för dom.

Du kan sjukanmÀla dig och ange att du rÀknar med att bli borta de dagarna.

(Hur du gör rent praktiskt beror pÄ ditt jobbs rutiner för sjukanmÀlan. PÄ mitt förra jobb skulle jag ringa företagshÀlsovÄrdens sjukanmÀlan, pÄ mitt nuvarande ska jag kontakta chefen.)
 
SÄ trött. Hoppas att det kÀnns bÀttre om nÄgra dagar för annars blir det tungt.
KÀnns som att trÀningen kommer bli pÄ kvÀllstid den hÀr veckan. Idag Àr det dock vilodag.
 
Jag tĂ€nkte gĂ„ upp tidigt, kroppen tĂ€nkte inte det. Idag tror jag lite shopping (blommor) och tömma bilen pĂ„ Ă„tervinning. Och sen pĂ„ em lĂ„ng massage 😊
 
FÄtt ett myggbett pÄ ryggen, precis dÀr jag inte nÄr att klia. Inte okej :cautious: GÄr och gnuggar ryggen mot dörrposter, inte för att det hjÀlper sÄ mycket..
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Fritid Jag har snart semester i tvÄ veckor. Till en början var tanken att Äka till Finland dÄ, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart ivÀg pÄ husbilssemester (nÄja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil pÄ mÄnga Är. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
645
Senast: Sassy
·
KatthÀlsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgÄngar och tarmvÀggar och fÄr kortison mot detta. Har Àtit det i nÄgra...
Svar
5
· Visningar
328
Senast: Celinehenn
·
KatthÀlsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem dÀr hon fÄr sÄr pÄ öronen av dom nÀr hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
453
Senast: MJLee
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp