Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollade elpriset precis: -37 öre och kl 13 går det ned till -70 öre (!), inte konstigt att alla vindkraftverken häromkring står stilla trots bra vind.
 
Kollade elpriset precis: -37 öre och kl 13 går det ned till -70 öre (!), inte konstigt att alla vindkraftverken häromkring står stilla trots bra vind.
Ja, jag såg samma sak. Helt sjukt. Och tidigare i veckan låg priset på ca 3 kr.. Helt galet att det kan svänga så.
 
Det är inte samma kedja eller ursprung. Han hade flera svenska namn som han valde mellan men av någon anledning blev det Dollarstore.

Helt ärligt är det mesta Kina-skräp men de är billiga på en del märkesvaror och har ibland fantastiskt pris på vad jag utgår ifrån är överskottslager.
Jag köper städmaterial etc på Dollarstore. Både hem och till bygdegården. De har bra sortiment på det.
 
Förutom att det blåser ordentligt så gick det bra i stallet. Nu ska jag ta dagens pass på löpbandet.
Japp. Irriterande blåst. Den enda förbättringen från igår är att det i alla fall inte spöregnar idag... :D Tänkte ge mig ut och klippa lite övervuxet gräs om en stund. I tvättmaskinen snurrar en tvätt som snart ska få komma ut i blåsten :up:! Och lite senare blir det väl en sväng i skogen med hunden. Det är de fasta punkterna. Ja, och sedan måste jag ju baka den där blåbärskakan till knytkalaset imorgon också. Och måla lite till. En dörr-sida.
 
Kollade elpriset precis: -37 öre och kl 13 går det ned till -70 öre (!), inte konstigt att alla vindkraftverken häromkring står stilla trots bra vind.
Inte ett dugg konstigt, bl a Tyskland har investerat enormt i sol- och vindkraft och får stora överskott dagtid som de dumpar på elmarknaden dagtid. Varmt väder = låg förbrukning + överproduktion = låga elpriser.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
645
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
328
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
453
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp