Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade kl 3 inatt och var ångestig men kollade inte på klockan, trodde den var ca 12-1 så tog en insomningstablett. Sen kollade jag på klockan ... suck. Så har varit jättetrött idag och sovit mitt på dan. Behöver sluta vakna ångestig på nätterna så ikväll provade jag ta en extra alimemazin. Hoppas det fungerar inatt.
Ser på What happens in Vegas, ska fixa mat.
 
Äter frusna jordgubbar och funderar på att diska - det måste göras innan jag kan gnugga min kyckling.
 
Pratat med jordens roligaste unge. Hen är som en vandrande cirkus av roligheter.
Nu avhandlades bland annat problemen i skolan. Det finns studier på att barn måste röra sig varje dag för att växa bra. Alltså är det fel att de bara har gymnastik 2 ggr v. Det är därför det är så många korta. 🤷‍♀️😅
 
Håller på kokar saft men tror inte jag orkar vänta på att det blir klart utan slår av plattan och lägger över en kökshandduk så flugorna håller sig borta. Skickade med syrran 10 l igår och hon hade med sig 6 l råsaft som nu ligger i frysen förra gången hon åkte härifrån. Jag har 3 l hemma och som sagt närmare 5 l som ska bli klart i morgon. Måste köpa mer socker.
 
Jag är så trött
Måste dock kissa innan jag kan sova
Och flytta på hunden
Sonen jobbar sista dagen på semesterschema imorgon.
Sen blir han ledig tills nästa helg .
Hoppas hans AFU blir snart. Alltså arbetsförmågeutredning.
 
Kört massa bil igår och idag, för konsert i Dalhalla igår. Det blev konsertversionen av Kristina från Duvemåla 🤩 Väldigt bra föreställning! Intensivt med körningen då jag behövde åka hem och hämta hundarna som pappa passade.

Blev en stund i syrummet och nu Greys Anatomy i soffan :) Hoppas på att ha energi att sy en stund imorgon med!
 
Diskat och gnuggat kyckling. Katten pockar redan på kvällsmat, men icke, det blir klockan tio. Hon är på dåligt humör eftersom hon fått life väl mycket gosmage och därför snålas det på maten härhemma. Inte ok! 😾
 
Anders Bagge var bra
 

Bifogade filer

  • 20240810_191135.jpg
    20240810_191135.jpg
    426,2 KB · Visningar: 18
Blåste ju mer än halv storm och eftersom pållan fått varierad motion I 6 dagar i följd så blev det vilodag för henne och jag och älsklingen passade istället på att åka iväg en sväng tillsammans 🥰. Jag ville till Stafsäter och 73ans loppis (hitta lite fint) för första gången och gott med deras glass; choklad och mangosorbet 😍😋.
Sambon kom då på att han ville gärna åka till Mormorsgruvan (Närstads gruvfält) och det var intressant och gick bra att gå tills jag trampade på en rot och fick ooont på fotryggen, av den!Foten, vad annars 🤣. Men gick över inom fem minuter, skönt! På vägen hem tittade vi även på Bersbo gruvfält och foten kändes okej att promenixa även i skogen mellan de båda larverna 😊.
Sen åkte vi och släppte ut hästarna som chillat inne och sen sent om sider fixade vi tacos och cider, gott som alltid 😋. Härlig lördag 😃.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
643
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
325
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
450
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp