Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
En till dörr påbörjad. En av de gamla fina spegeldörrarna (vi har mest sådana + två lite nyare trista släta dörrar). Det roliga är att jag tror att jag återställer dem lite mer åt originalhållet nu. Där färg har skavts bort ser man nämligen en fin ljusgrå färg, och den kulör som jag målar med nu påminner rätt mycket om den... :) Den ger ett helt annat LUGN till rummen på något vis!
 
Min milkshake tog slut så jag ska dammsuga och moppa golv. Tror faktiskt att städning blir dagens enda aktivitet och jag ställer in min tvätt tid i helgen.
 
Brukar det vara vatten i behållaren för diskmaskins salt? Har aldrig fyllt på tidigare :o

Maskinen diskar dåligt, så tänkte att den skulle få sig lite kärlek.
 
Funderade just på om honkatten skulle ta en lång sommarpromenad i år men hon visade att hon minsann inte är för gammal för det än ☺️.
Kattan hade alltså varit borta några dagar och igårkväll letade ungkatten lite efter henne i sovrummet när vi la oss, vi försökte inte oroa oss eftersom hon ju kan dra iväg på sommaren.
Så vaknade jag före 5 imorse av att ungkatten jamade så tänkte att jag går ner och kollar; han sprang till dörren och visst var honkattem utanför och jamande kom in 😃🥰. Kissan gick och la sig hos husse resten av morgonen, så skönt att hon är hemma ❤️. Lite fräs för hon tyckte ungkatten var lite för på men hon har faktiskt tvättat honom ett par gånger nyligen, men det tog tid! Älskade katter ❤️.
 
Varit och köpt en massa grönsaker och frukt plus kycklingklubbor. Nu ska jag dry rub dem men de får nog ligga över natten så idag blir det något annat. Så länge det finns el och vatten så skulle jag klara en längre tids sammanbrott av samhället.
 
Varit och köpt en massa grönsaker och frukt plus kycklingklubbor. Nu ska jag dry rub dem men de får nog ligga över natten så idag blir det något annat. Så länge det finns el och vatten så skulle jag klara en längre tids sammanbrott av samhället.
Blir kycklingben här idag. De ligger i crockpot sedan några timmar tillbaka.
 
Har krupit ner i soffan under en filt och ska snart följa både makens och kattens exempel och ta en tupplur. Dagen har hittills bestått av en tur till återvinningen, ett tufft träningspass à la "fullt ös medvetslös" och sedan pannkaksbrunch. Jag köpte en burk svindyr italiensk pistagekräm häromveckan som vi åt på pannkakorna tillsammans med grekisk yoghurt och färska hallon, hallelujah vad gott det var! Det skrovmålet sover man nog gott på... :sleep:
 
Igår tog jag hem frukten från fruktskålen på jobbet och kokade in päronen med ingefära och vanilj. Mot att någon kollega tar med sig glass på tisdag så blir det finfika.

Äpplena tärnade jag och fryste in med socker och kanel och ska förädla till äppelkaka på måndag kväll. Så kan man välja på tisdag.

Nu städar jag av lägenheten och ska klippa till lite pyjamasbyxor av loppistyger som jag varit och införskaffat

Till middag blir det en liten skagenbakelse

Hoppas att ni har en bra lördagkväll.
 

Bifogade filer

  • IMG_4649.jpeg
    IMG_4649.jpeg
    203,4 KB · Visningar: 24
Åker till Fyrishov nu, Diggilo spelar där ikväll.
Hoppas på att det inte regnar som igår kväll bara. Har packat ner en poncho i fall att
Har köpt deras picknick låda, få se om jag blir mätt på den
 
Nu blåser det riktigt rejält. Skönt att vara inne med katten i mysbyxor or varm tröja.

Katten påpekar redan nu att det är dags för middag, tids optimist som hon är. Hon får mat 5 varje dag, men kommer svansande vid kvart över fyra - lite tidigare idag 😼
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
643
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
305
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
431
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp