Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Paniken när en bil kör upp på uppfarten när man just kommer ur duschen och undrar om man missat att gästerna skulle komma hit 13:00 och inte åka hemifrån då.
Som tur var bara paketbil som skulle hämta paket jag glömt att jag ställde ut igår kväll. 😅
 
Kollar Smartare än en femteklassare.
Måste gå ut och göra ett ärende men det är så varmt och segt så drar ut på det. Tror jag går efter 16.
 
Igår på ridturen ut i skogen såg jag svamp i stora lass på ett litet område. Fick gå dit idag utan häst och plocka 🤓 inte jättemånga men många för mig som sällan plockar själv och alla var på samma ställe 👍

20240813_141020.jpg
 
Börjat jobba igen.
Men framförallt har ridskolan börjat igen. :love:
Och jag har fått ok på att ta friskvårdstimme, så kanske kan rida även en förmiddag i veckan!
Blir glad att det ingår i friskvårdstimme/friskvårdspengen numera på många ställen, tror det gör medarbetare SÅ gott faktiskt! Synd för min egen skull att jag själv inte kan utnyttja det då jag väger för mycket tyvärr. Om det nu inte finns någon ardennerridskola här med ardenner som orkar mina 100 kg, där jag kunnat använda min peng för det. Det tror jag tyvärr inte. :) Men för alla andra är jag glad för er skull i alla fall! :)
 
Har jobbat i dag. Men började dagen i natt med att sova gott. Ville förstås inte ha ännu en natt där jag inte sovit alls så tog en sömntablett och sov så pass gott att jag försov mig. igen. Dags att byta alarm. Tror det har lite att göra vilket öra jag ligger på också, huruvida jag hör alarmet eller inte. Men får byta, kanske är för van nu. Kom alltså upp för sent och fick meddela jobbet att jag kom en timme senare.
Skönt att jobba dock. Hemma nu med huvudvärk dock. Har varit ute med spionen och även passat på att träna honom lite, försöker lära honom olika saker bara för skojs skull- och för hjärngympa också förstås. Och det är kul att se hur han tänker och hur vansinnigt fort han kopplar-när han vill! Min fina duktiga hund som blivit så stor och lugn och rolig!

Är trött, och lite irriterad. Har saker på annons och en som svarat, redan i fredags, verkar ha svårt att få tummen ur att swisha pengar så jag kan skicka paketet. Har svarat en annan som var intresserad att det troligen är sålt men hör nog snart av mig och frågar om intresset är kvar för sådant här strulande orkar jag inte med faktiskt.

Beställde lite medicin på Apotea i går och det ska komma till instabox i morgon, förhoppningen är att det inte kommer till en box som är högt uppe.... ;) Jag är ju lite kort i rocken!
 
Sov ett par timmar på soffan innan jag hämtade sonen på fritids, är fortfarande dödstrött dock, huvudet värker och är helt tjock i bihålorna(?) och kan inte andas genom näsan. 😔
Vet inte hur jag ska göra imorgon, får avvakta. Vill helst inte missa morgondagen. 😫
 
Hur deppigt att jag tappade jordens godaste och finaste cheesecake så allt blev mos? 🤯🤬😭
Som tur är hade alla redan fått en bit. Men det var ju typ hälften kvar. Och jag hade tänkt bjuda morgondagens besök på den. Hinner inte åka och handla och har inte kvar så jag kan göra ny.
Har som tur är saker att göra en paj till imorgon. Men ååååååh! Jag orkar inte!
Den som var så vacker och så god! 🤯
 
Hur deppigt att jag tappade jordens godaste och finaste cheesecake så allt blev mos? 🤯🤬😭
Som tur är hade alla redan fått en bit. Men det var ju typ hälften kvar. Och jag hade tänkt bjuda morgondagens besök på den. Hinner inte åka och handla och har inte kvar så jag kan göra ny.
Har som tur är saker att göra en paj till imorgon. Men ååååååh! Jag orkar inte!
Den som var så vacker och så god! 🤯
Jag gjorde samma sak med en banoffee pie när jag fyllde år. :cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
645
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
328
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
453
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17
  • Patella, tips

Omröstningar

Tillbaka
Upp