Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
20240813_184820.jpg

Ligger levande begravd under 50 kg knähund.
 
Råkade köpa en gammal Trocadero som gick ut 26/7, den smakade inte mycket. Dessutom hade den en gammal kork!
Den andra Trocaderon går ut i december och den smakar mycket bättre.
Behöver tvätta håret men orkar inte. :sorry:
 
Sitter och funderar på varför inte fler tillverkare har sidolastade transporter (eller som Fautras AID-system som man kan stänga bommen framifrån med). Mitt liv med att lasta häst hade varit mycket enklare då. För så fort jag, mot all förmodan, fått på henne och ska gå bak och stänga bommen så backar hon ur... och ja, jag vet att man bör träna, men har inte riktigt haft de förutsättningarna 😅
 
Sitter och försöker återskapa alla e-böckerna. Just nu sorterar jag bland en massa serier och taggar och organiserar dem inför att läggas över på läsplattan. Tar en halv evighet.
 
Än är det sommar! For bort till blacka och handlade till en pastasallad som kändes mer lockande till middag I värmen och med en hel ikeakasse pant och lite bonus kan vi säga att glass i "stora lass" Siaglass: en stor bytta kladdkaka och två små; kolahavssalt och blåbär blev gratis 😁👌. Så smidigt att kunna förvara varorna i stallets kyl och frys medan jag i lugn och ro pysslade om och red pållan; en kort skrittur och lite galoppfattningar ur ryggning på ridbanan kändes tillräckligt I den kvava luften ikväll; blev ett gäng frustningar när hon fick avslutningsvis rulla på lite, härliga häst att rida 😍🥰.
Sen sista Allsångsavsnittet för den här sommaren och Miriam Bryant är ju bra 😊.
 
Suttit och pustat lite i soffan och druckit vatten, har bara exakt 15 timmar på mig att packa ihop resten av kläderna, allt porslin, böcker, skafferi, badrum ... sen kommer de och bär in allt i lastbilen. Vet inte hur jag ska orka, men det jag inte packar nu kommer inte med. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
645
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
332
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
453
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp