Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Problemet att det såg äkta ut med loga och hör polisen av sig blir man lite fundersam men nu skiter jag i det .Länken till Polisen fungerade åxo som var med .När man läst igenom det några gånger förstod man att det inte kan stämma .Blev helt i chock då jag öppnade det och svarade direkt .Bli anklagad för något sådant .Då jag skickat och frågade vad dom menade så kom nästa .Det går väl på automatik skulle jag tro
Sen mailar inte polisen om sånt
 
Äntligen klart. Jag ska aldrig, eller kanske ändå, mer köpa ett pussel med så jämn färgsättning men ja jag tycker fortfarande att det är superfint
1000000838.jpg
 
På jobb, Fryser satan helt otroligt mycket att göra men hjärnan har sagt stopp. Ska ta en paus från offetknappandet och ta en kort promenad in till butiken och prata lite med kollegor.

Regnar som satan så kommer bli en helstädning hemma ikväll :)
 
Fick mail om att jag gått vidare i en rekryteringsprocess :) Fått länk till några tester, bl.a. Matrigma avskyr det är typ helt värdelös på det alltid även om jag försökt träna på det tidigare. Men min hjärna är inte byggd för att se mönster på det sättet. Såg en forskare igår som pratade om såna här tester och han sa att det säger inte något om hur man kommer prestera på ett jobb och inte heller mycket om ens egenskaper. Men bra säljare har lyckats sälja in det stenhårt till företagen.
 
Jag har loggat ut fran min arbetsdator for sista gangen!
Nu ska jag snart aka in till stan for att lamna tillbaka laptop, mobil och pass da jag lamnar mitt jobb sedan 8 ar!

Kanns stort, lite ledsamt att lamna manga fina kollegor, men anda som ratt beslut.
Hall tummarna for att allt blir bra pa nasta jobb som jag borjar efter 2 veckors ledighet!
 
Hemma. Mina ben känns som spaghetti och darrade lite under färden hem. Har egentligen inte gjort något särskilt - 98% av Sverige skulle skratta åt hur lite det behövs för att känna såhär. Passade också på att skriva ut en grej på bibblan på vägen hem. Glömmer alltid bort hur mysigt det är på biblioteket. Finns ett mysigt kafé man kan sitta ute på en innergård. Blev nästan frestad att stanna till och fika. Men det börjar blåsa upp och jag har bara en t-shirt och shorts på mig.
 
Gjort testerna för rekryteringsprocessen och som förväntat gick matrigmatestet åt skogen. Enligt detta så är jag:

"Din prestation på testet var lägre än de flesta i normgruppen. Denna prestationsnivå innebär sannolikt att du i jämförelse med andra kan uppleva uppgifter som kräver abstrakta resonemang, problemlösning, och mer komplex informationsbearbetning något utmanande. Vanligtvis krävs också mer tid för att bli fullt ut bekväm med nya uppgifter."

Visst 20 års erfarenhet av handläggning av många olika ärendetyper har ju noll betydelse i sammanhanget, skrattar mest åt det och går vidare i livet kan jag nog ställa in mig på. :rofl:
 
Överlevt första jobbdagen! 🥳
Fått mitt schema för hösten och det är så mycket bättre än i våras, kommer ha min planeringstid ”fri” på ett sätt som gör att jag kan hämta sonen relativt tidigt varje dag (utom måndagar). Känns otroligt skönt, en enorm lättnad att han slipper långa dagar. 🥹

Jag har fortfarande ingen kollega. Men kommer ha fyra olika resurser som ”vikarier”, en gör varje årskurs. Känns.. sådär. Men ändå okej. Även om jag gärna sluppit den mansplainande besserwissern.. 🫠 Får bita ihop helt enkelt. 😅

Nåväl, skön jobbstart ändå, att börja med en fredag och sedan gå på helg. 🤣
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 606
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
314
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp