Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dax att sova .Blir intressant att kolla mejlen i morgon Har nästan lust att skriva tillbaka .Jag tar alternativ nummer ett .När kommer ni och hämtar mig så jag är hemma
Ta ett djupt andetag och sluta kommunicera med bedragarna.

Det är ett problem att du redan svarat (men inte för just den här bluffen). När man svarar så läggs man på listan ”bekräftad person på mejladressen som dessutom tog det på allvar på nån nivå”. Det betyder att man riskerar att få mångfaldigt fler försök till sig under lång tid framöver.

Det positiva i kråksången är att det bara är att ta bort varje mejl ändå och aldrig, aldrig svara. Även om det är jobbigt att de blir fler.

Det här är professionella bedragare med 1000 sätt att luras med stora organisationer bakom som hela tiden utvecklar nya sätt att bedra i det stora och i det lilla, så det finns inget sätt för en vanlig person att vinna. Det finns de som gått in med tanken att de ska luras tillbaka eller bara jävlas och ta upp deras tid, och plötsligt har de åkt på en fint de inte var medvetna om från de där 1000 sätten och blir lurade ändå.
 
Borde gå ut och greja lite i trädgården. Har pallkragar att flytta och fylla upp på nytt. Vill ha det klart innan vintern. Eller åtminstone nästan klart.

Sen ska jag börja på en quilt till sonen. Tänkte göra den stor nog att funka som överkast tror jag.
 
Ta ett djupt andetag och sluta kommunicera med bedragarna.

Det är ett problem att du redan svarat (men inte för just den här bluffen). När man svarar så läggs man på listan ”bekräftad person på mejladressen som dessutom tog det på allvar på nån nivå”. Det betyder att man riskerar att få mångfaldigt fler försök till sig under lång tid framöver.

Det positiva i kråksången är att det bara är att ta bort varje mejl ändå och aldrig, aldrig svara. Även om det är jobbigt att de blir fler.

Det här är professionella bedragare med 1000 sätt att luras med stora organisationer bakom som hela tiden utvecklar nya sätt att bedra i det stora och i det lilla, så det finns inget sätt för en vanlig person att vinna. Det finns de som gått in med tanken att de ska luras tillbaka eller bara jävlas och ta upp deras tid, och plötsligt har de åkt på en fint de inte var medvetna om från de där 1000 sätten och blir lurade ändå.

Instämmer. Plus att de flesta mejlprogram/mejltjänster har ju filter så om en markerar dem som phising/spam kommer färre och färre att dyka upp i inkorgen.
 
Hittade snacks i innerfickan :confused: :rofl: schysst av katten att tänka på mig för det visade sig vara omöjligt att få sig varm choklad och jag insåg försent att jag glömde min yoghurt:down:
1000018252.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 649
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
314
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 853

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp