Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
På spahotell. Drack två glas bubbel och höll på att checka ut, så köpte en mocktail och en cocktail till min man men han gillade den inte så vi bytte och nu måste jag kasta mig i havet en sväng om jag ska klara hela kvällen 😅
Jag läste lite för snabbt och tyckte det stod att du skulle kasta DEN (alltså drinken) i havet för att klara kvällen och hann bli nästan lite orolig angående din man innan jag läste igen
 
Borde nog äta något. Har varit lite dålig med det i dag. En mannafrutti vid halv 10, en knäckemacka vid 13 och så två små pinnglassar därefter. Jag borde äta med andra ord. Är hungrig, men ingen matlust. Magen knorrar upprört dock och enda sättet att få den tyst är att äta. Matlåda får väl micras antar jag.

Har jobbat, varit i skogen med hund och bitits av myggor och vilat. Är trött och irriterad. Kul på jobbet dock. Vaknade visserligen när jag vilade, alldeles förvirrad och trodde jag försovit mig och skulle till jobbet. Var svårt att riktigt förstå att det är fredag och helg och inget jobb förrän måndag. Jobbigt. Jag vill jobba!
 
Kände för att testa och promenixa med foten en sväng och foten kändes helt okej men mina lår ovanför knäet; särskilt det högra började hetta och klia av rörelsen jisses alltså 😄. Eller om jag var lite kall efter ACn I sovrummet inatt och det bara var strax under 20 grader i morse på undervåningen efter ett fönster lite öppet inatt, när jag åt frulle i bara sovtishan 🙃.

I övrigt har dagen rullat på och jösses så snabba Matsmart var denna gång; beställde i onsdags kväll och kunde hämta paketet idag 😁.
 
Har ätit en matlåda och stekte champinjoner, skogschaminjoner samt sparris till. Blev visst en gryta med grönsaker och kött och ris till. Orkade inte allt så spionen rensade resten och kom nyss och rapade tack för maten! Artigt djur det! :)

Försöker titta på en ny serie på Netflix, men känner ingen riktig ork att engagera mig i det. Kanske borde gå och lägga mig strax. Jag känner mig helt slut, men har ju inget vettigt gjort som gjort att jag ska vara helt slut. Jag kommer vakna mitt i natten och vara pigg och ligga och fundera på om jag ska kliva upp och göra något om jag lägger mig nu? Hur kan man vara så trött!
 
Idag har jag blivit mer bortskämd än vanligt (vilket är ganska mycket)! Gått runt på Tjolöholm slott i solen, ätit varmrökt lax med pepparrotskräm och sjungit i bilen - inte samtidigt dock 😅 När jag kom hem hade jag fått hjälp med att hämta kattsand, dammsuga och överraskades med färska räkor i kylen :love:

En fjäril satt i mitt knä under hela bilresan. Fick mig att tänka på mormor som skulle fyllt år häromdagen. Hon sa att hon skulle finnas i varje fjäril vi ser :heart
 
Ligger i soffan med världens huvudvärk. Började känna av det mot slutet av arbetspasset och sedan blev det bara värre. Alvedon gjorde det något bättre under tiden jag rastade hundar, men det försvann absolut inte. Jag som tänkt vara ordentligt social med sambon när jag för en gångs skull hade ett öppningspass istället för att ha stängningen :(
 
Sån härlig sommarkväll; solen värmde och vindstilla😍 perfekt för att grilla när älsklingen kom hem och så avkopplande att ligga en stund i hängmattan i väntan på att grillen skulle bli varm 😍.
Riktigt gott var det och mysigt med båda katterna till sällskap när vi åt ute 🥰. Det mindre mysiga med vindstilla (fast det ju var så skönt!) var ju att vänsterfoten började klia satan- 7 myggbett 😝.
 
Är på kosafari 15 mil från Stockholm. Träffade två vänner i kön, helt oberoende av varandra, och en av dem träffade i sin tur någon som hen kände. Bara Stockholmare som åker på kosafari 😂 Det var väl någon här som menade att storstadsbarn inte sett häst och ko? Joho sörru, och så här går det till! :D (OBS! Lite ironi)
Var ni utanför eskilstuna? Var ett reportage på SVT sörmland.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 671
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
318
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 108
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 878

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Igelkott
  • Byta försäkringsbolag
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

  • Ridbana i sand, tips
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp