Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på hemnet. Hittade en annons om en bostad som ser fantastisk(!) ut. En liten villa i till synes fint skick på stor tomt med mycket träd av olika slag, mycket växtlighet på ett sätt som ser naturligt och trivsamt ut (inte bara övergiven gammal oklippt gräsmatta), i utkanten av en mellanstor stad. Nära busshållplats och natur och allting. Mäklarens ord i annonsen? "en stor tomt på hela 2000 kvm som öppnar upp för otaliga möjligheter, inklusive nybyggnation." och senare: "Drömmer du om att bygga nytt? Den stora tomten ger dig friheten att skapa ditt drömhem från grunden."

Mäklaren verkar alltså tro att ingen kan vilja bo sådär egentligen, "bygg nytt, större!" verkar vara alla mäklares tanke så fort det handlar om hus som inte redan är gigantstora. Och här sitter jag och drömmer om något som är lagom stort. Sådär så att jag, sambo och hundar får plats men inte behöver lägga onödiga pengar på uppvärmning av rum som inte behövs, inte behöver städa mer än nödvändigt osv.

Fan alltså. Vi borde nästan kolla om det kan finnas möjlighet att köpa det där huset...
(och jo, i min värld är 2000kvm en stor tomt. Där jag bor nu så är det ovanligt att något har ens över 700kvm tomt och på de tomterna står hus på ca 200kvm).
 
Vaknade med ångest. Är nog en kombo att jag ska iväg i morgon och att jobbet snart börjar.
Vill åka men det är alltid en dubbel känsla.
Jobbet har jag inget emot egentligen men vet inte vad jag ska göra och jag älskar att vara ledig.

Joggat 3 km och gått 1.5 km.
Det blåser tyvärr ordentligt.
 
Ska duscha och sen börja packa bilen med persienner, stege och städgrejor för att sen åka till lägenheten :)
Ifrågasätter dock vädret som nu ska vara soligt och varmt hela tiden fram till flytt. Varför när det varit svalt och skönt i evigheter?
 
Vaknade med ångest. Är nog en kombo att jag ska iväg i morgon och att jobbet snart börjar.
Vill åka men det är alltid en dubbel känsla.
Jobbet har jag inget emot egentligen men vet inte vad jag ska göra och jag älskar att vara ledig.

Joggat 3 km och gått 1.5 km.
Det blåser tyvärr ordentligt.
Vart ska du åka? 😊
 
Sitter i pyjamas framför OS (har varit triathlon) och äter frukost. Ägnade kvällen åt att klippa mönsterdelar till tunikor i flera olika tyg. Har nu ett tyg kvar att klippa till. Ska hämta ut paket med mer tyg samt sy och titta på OS idag.
 
Vaknade med ångest. Är nog en kombo att jag ska iväg i morgon och att jobbet snart börjar.
Vill åka men det är alltid en dubbel känsla.
Jobbet har jag inget emot egentligen men vet inte vad jag ska göra och jag älskar att vara ledig.

Joggat 3 km och gått 1.5 km.
Det blåser tyvärr ordentligt.
Vart ska du ? :)

Blåser ordentligt här med, positivt så det torkar upp (även om jag eg inte uppskattar blåsten i vårt blåshål 😄)
 
Skruvat på det lagade hjulet och lämnat släpet vid stallet, handlat fika till i morgon, satt tillbaka de laddade batterierna i foderautomaten, vikt tvätt och flyttat litet släp och bil hemmavid så jag kan parkera hästtransporten i morgon. Med andra ord har jag haft en ganska effektiv förmiddag. :)

Eftermiddagen får ägnas åt dammsugning, träning och stallet på kvällen.
 
Nu är katten som inte var Sigge men kanske eventuellt en Bamse på väg in till vetrinären för att kolla chip. Håller tummaramn för att det är en Bamse så han kommer hem.

Stötte på en katt i skogen hemma hos mig. Min närmsta granne är min mamma som bor 2,5km bort sen är det typ miltals med skog. Kom en stackars ensam jamande katt som inte var skraj för mmina jhundar. En ganska ung ha nkatt verkade som om han haft halsband. jag ställde ut mat och vatten utanför en av mina byggnader och ahn uppehöll sig. Kunde inte ta in honom då jag är riktigt allergisk mot katt + att hundarna gärna jagar katter

Kom ut en tjej igår som saknade sin katt fångade in honom men det vart inte rätt. Jag annosnerdae på olika grupper på facebook och har eventuellt fått napp.

Håll tummarna för att det är en Bamse :heart
453101367_10160439894896819_9034133448801714256_n.jpg
Har ni anmält den som upphittad till polisen? Det kanske finns nån som anmält den saknad.
Vilse.nu är också ett alternativ.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 657
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
316
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp