Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Svär över att troligtvis strömaggregatet på stationära datorn har gått sönder för den är stendöd..Bara på den datorn jag har word som är enklast att jobba med för det jag ska lämna in för kursen jag läser. Har libre office på lilla datorn men märker ibland att formatering tappas där till wordformat . Bara wordformat som är accepterat för denna kursens inlämningar. Suck och stön..
 
Skulle skriva till en person vad jag var sugen på. Känns inte som att översättningen blev helt lyckad 😳😂

Visa bifogad fil 149891

Men hash är ju pyttipanna på engelska

1721855678378.png
 
Gick en promenad med de förbaskade stavarna. Har fortfarande inte fått in tekniken så någon rytm hittar jag inte. Åt middag, bakad potatis med kesoröra, tyvärr var potatisen hård i mitten. Jag brukar gilla underkokt potatis men inte bakad sådan. Sedan åt jag körsbär och nu sitter jag och slösurfar och gosar katt.
 
Skulle skriva till en person vad jag var sugen på. Känns inte som att översättningen blev helt lyckad 😳😂

Visa bifogad fil 149891

Mycket möjligt :) . Jag brukar säga något i stil med "meat and potato hash".

Men hash är ju pyttipanna på engelska

Visa bifogad fil 149905

Over here ar Hash tarnad potatis som ar stekt, sa det blir som @bettysmatte sager, hash with meat. Man har ofta bacon, eggs, och hash med "gravy" (sas) till frukost till exempel. Eller en breakfast burrito ar ofta innehallet i korv, hash, eggs med salsa, lok och kryddor som gor det till "mexican style" (burritos ar en Amerikansk uppfinning som jag tycker mycket om :p)
 
Gårdagen innebar en heldag iväg, vi var på inköpsrunda till mammas loppis och det slutade med att vi fick åka och hämta släpet. Fullt i både bil och släp påväg hem. 😅

Idag är jag således rätt slut, men måste börja baka inför söndag. Pust.
 
Väntar på att klockan ska bli åtta så jag kan ringa och avboka veterinären och boka avlivning. Oj vad mitt hjärta gör ont! Det blir nog redan nästa vecka.
Kommer inte försöka få det på försäkringen ändå. Kostanden för att ta ut veterinären skulle liksom äta upp hela ersättningen..
 
Två dagar kvar.

Det är segt.

Lägger utredningarna sist på att-göra-listan pga jag har lite tid efter semestern och kanske att någon annan kan skriva annars. Får se. Dagen är lång.

Försöker se till att få iväg kallelser och annat sånt istället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 653
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
316
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 859

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp