Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbar. Enkelt men långtråkigt då det är väldigt lugnt o jag då inte har så mycket att göra. :angel:

Bara en sådär 3,5 h kvar innan jag slutar för idag. Och sen 2 dagar till den här veckan.
 
Börjat mitt näst sista skift på jobbet nu. Råkade tänka fel vilken tid jag skulle åka hemifrån för att hinna fodra hästarna som står inne tills jag kommer hem ikväll vid 23 + jag tänkte ta en dusch före jobbet, nu kom jag med god marginal 1 timme förtidigt men passade på att handla lite, ta god tid på mig i omklädningsrummet och hann torka håret innan jag löste av kollegan.

Väl på plats med min nyköpta sallad så bjuder en av kollegorna på glass, så jag tog det som förrätt. :d
 
Har fortfarande operation rensa i frysen innan jag får fylla på mer så gjorde köttfärssås på vegofärspåsen som legat där länge nog nu. Svamp, tomat och paprika, kryddor och kalvfond med rödvin. Blev god. Räckte till en portion till försenad lunch och 8 matlådor med spaghetti och färssås samt en låda med bara såsen. Nu har jag tex hamburgare gjort på quinoa i frysen och samma med schnitzel. Var inte riktigt förtjust i schnitzeln så funderar på att tillaga till hunden. Risken är väl att hamburgarna smakar samma så han blir väl glad....Han fick korvbröd i går, har legat ett bra tag och äter så sällan korv och de hade blivit lite isiga så blev lite belöningar för honom att söka efter här. Kanske ska gömma det andra också åt honom. Han har även fått mina pizzabitar jag hade i frysen som jag inte uppskattade.... HAN däremot gjorde det! :D

Nu är jag helt slut och ska försöka vila lite, kanske ska ställa alarmet så jag inte sover bort eftermiddagen och inte kan sova i kväll, en halvtimme räcker och sedan en prommis med hunden så jag piggnar till igen och orkar hålla mig vaken till i kväll.
 
Skulle pä en fikadejt idag, men har verkligen noll energi över till att sitta och vara trevlig och lära känna någon idag. Så bokade om den till en annan dag.
Blev så himla trött efter lunchen, så ska gå och lägga mig och vila istället.
 
17 år! Minns att jag hade ett annat konto tidigare ända från Stallet-tiden :)
Undrar hur många timmar man lagt här genom åren 😱
1000006880.jpg
 
Vädret alltså. Gav mig på vindskivorna på andra sidan huset idag. Tvätta och skrapa så högt jag vågar, sedan får maken ta över. Men det är rent hopplöst. Bra temperatur, ca 20 grader, men det kan inte hålla tätt :cautious: ! Plus att det åskar med jämna mellanrum också.
 
Jag kan ha just skickat iväg ett mail till en person som föder upp ponnyer i England :nailbiting: Tänk om - bara om, även om det är högst osannolikt - just vår Ponny med stort P går där på heden och betar just i detta nu!

Nu måste jag gå ut och vädra hundar och lugna ner nerverna, tror jag :D
 
Onödigt regn...Hagen är fortfarande dålig med stående vatten längst ner efter allt regnande innan...Hoppas det torkar upp snarast med lite mer värme och inget regn på ett tag iaf innan hösten...! Blev ju inte mindre slirigt idag; pållan lyckades halka till lite bak ett par gånger..Nåja annars har de det hur bra som helst 🥰.

Nu ska jag ta mig lite lätt och äts och plugga vidare medan jag väntar på att sambon ska komma hem och vi laga middag.
 
Jag kan ha just skickat iväg ett mail till en person som föder upp ponnyer i England :nailbiting: Tänk om - bara om, även om det är högst osannolikt - just vår Ponny med stort P går där på heden och betar just i detta nu!

Nu måste jag gå ut och vädra hundar och lugna ner nerverna, tror jag :D
Spännande.
 
  • Gilla
Reactions: MML
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 653
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
316
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp