Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi lantisar behöver ju inte åka för att träffa kor, vi bor ju med dem ;) :rofl:

Faktiskt jag med, fast 2 mil utanför Stockholm :D Vi har en bondgård på gångavstånd. Innerstan har väl inte mycket kossor dock men jag gissar att även de luftar sig utanför tull ibland. Men nej.. tror inte det är många locals här idag :D Det mest pinsamma är inte att vara på kosafari utan att jag har en helt opassande blus på mig från Sofie Schnoor p.g.a hade planerat för mer räkor och Resling och färre.. kossor.
 
Faktiskt jag med, fast 2 mil utanför Stockholm :D Vi har en bondgård på gångavstånd. Innerstan har väl inte mycket kossor dock men jag gissar att även de luftar sig utanför tull ibland. Men nej.. tror inte det är många locals här idag :D Det mest pinsamma är inte att vara på kosafari utan att jag har en helt opassande blus på mig från Sofie Schnoor p.g.a hade planerat för mer räkor och Resling och färre.. kossor.

Underbart, det är ju helt fantastiskt! :rofl: Helt rätt :up:

Vi har ju en fd Bukefalist som hade totalt ägt det i samma situation, jag tror du vet vem jag åsyftar ;)
 
Är på kosafari 15 mil från Stockholm. Träffade två vänner i kön, helt oberoende av varandra, och en av dem träffade i sin tur någon som hen kände. Bara Stockholmare som åker på kosafari 😂 Det var väl någon här som menade att storstadsbarn inte sett häst och ko? Joho sörru, och så här går det till! :D (OBS! Lite ironi)
Dum fråga kanske från någon som alltid bott i småstäder eller mer på landet men vad är kosafari? :confused:
 
Jag antar att det är som lejonsafari men med mindre risk för att bli uppäten :p :D
Typ åker runt på landet och letar kohagar? Men jag undrar så över var den där kön i så fall bildas :confused:
Ser framför mig något liknande som när jag var liten och vi åkte på vad vi kallade älgsafari. Vi körde runt med bilen på små grusvägar och spanade efter älg. Förvånansvärt ofta såg vi faktiskt älg. Småland var fullt av dom :D
 
Typ åker runt på landet och letar kohagar? Men jag undrar så över var den där kön i så fall bildas :confused:
Ser framför mig något liknande som när jag var liten och vi åkte på vad vi kallade älgsafari. Vi körde runt med bilen på små grusvägar och spanade efter älg. Förvånansvärt ofta såg vi faktiskt älg. Småland var fullt av dom :D

Vi brukade också åka iväg ibland på kvällen när jag var liten (vilka minnen :heart) för att titta på älg och det var sällan en inte såg någon (Dalarna).
 
Vi brukade också åka iväg ibland på kvällen när jag var liten (vilka minnen :heart) för att titta på älg och det var sällan en inte såg någon (Dalarna).
Vi kallar det numera gå ut på altanen och spana. 😅 Älgarna tittar förbi någon gång i veckan, rådjuren hänger i skogskanten varje morgon och kväll och hararna envisas med att få ungar i trädgården. 🙄
 
Vi kallar det numera gå ut på altanen och spana. 😅 Älgarna tittar förbi någon gång i veckan, rådjuren hänger i skogskanten varje morgon och kväll och hararna envisas med att få ungar i trädgården. 🙄

Alltså... med tanke på att rådjuren beter sig som gräshoppor ur Bibeln vad gäller trädgårdarna här hade jag gärna sluppit se dem...

Edit: Inte så slugt av hararna med tanke på Ville :laugh:
 
Har inte sovit i natt alls. Det är en massa år sedan min man dog i dag och det har varit en natt där jag legat och snurrat och vänt på mig fullt med tankar och känslor utanpå. Vilket jävla skit, skitdag är vad det är. Huvudvärk hela natten och fortfarande, trött så ögonen hänger, men så fort jag var på väg att somna så var jag klarvaken igen, märklig det där. Skitdag som sagt. Den får vara över snart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 654
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
316
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp