Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fixat en massa eftersatt i trädgårdslandet, kånkat jordkällare, knytit upp tomater och gurkor i växthuset och planterat lite försått. Har nästan ingen odlingslust alls i år, men njuter av det jag får i jord och som växer och kan skördas.

Medicinerat hönsen (igen…) och kånkat hönsmatsäckar som kom med posten igår.

Ätit en glasstrut i skuggan tillsammans med sonen och sitter nu och pustar i soffan en stund innan jag ska börja baka. :)
 
Jag sparar 30 minuter genom att gå normalt 6000 steg till och från tunnelbanan i vanliga fall.

Går jag hela sträckan tar det en timme. Viktiga hushållsminuter i vanliga fall.

Men det är lite lustigt det där ibland; många sitter och ägnar kraft åt att optimera sin restid och välja det som går allra, allra fortast (och blir lite småsura när något krånglar som ger lite försening eller krav att gå en bit)- för att sen skynda till gymmet och konditionsträna i en timme. Känns som att det vore rätt smart om man tog in behovet av konditionsträning i den första ekvationen och kanske valde ett annat sätt att resa oftare.
 
Men det är lite lustigt det där ibland; många sitter och ägnar kraft åt att optimera sin restid och välja det som går allra, allra fortast (och blir lite småsura när något krånglar som ger lite försening eller krav att gå en bit)- för att sen skynda till gymmet och konditionsträna i en timme. Känns som att det vore rätt smart om man tog in behovet av konditionsträning i den första ekvationen och kanske valde ett annat sätt att resa oftare.
Äsch kunde jag inte bara få klappa mig på axeln utan att göra en stor grej av det.
Tack för din åsikt
 
Sitter på verandan här i mitt hus på 'min' tropiska ö i norra Australien och njuter av ett glas vin och chattar med lite vänner på Messenger. Kan höra våran lokala koala i trädet över vägen locka på honor. Vinter här nu och vi lackar mot vår.
För någon som aldrig hört hur en koala lockar på honor rekommenderar jag att youtuba det :rofl:
Jag lovar att ni inte blir besvikna !!
 
Sitter på verandan här i mitt hus på 'min' tropiska ö i norra Australien och njuter av ett glas vin och chattar med lite vänner på Messenger. Kan höra våran lokala koala i trädet över vägen locka på honor. Vinter här nu och vi lackar mot vår.
För någon som aldrig hört hur en koala lockar på honor rekommenderar jag att youtuba det :rofl:
Jag lovar att ni inte blir besvikna !!
Att något sånt litet och gulligt kan låta så mycket! Vilka ljud de har, har aldrig tänkt tidigare på hur de låter.
 
Megara gick runt och skrek, oklart varför - hon gör ofta det efter mat. Jag jamade tillbaka som jag brukar (för en utomstående torde det vara inte helt normalt att vi jamar fram och tillbaka med varandra). Men nu är hon tyst och har gått och lagt sig. Jag är osäker på om jamandet betyder, jag har ont! Veterinär nu! Alt Usla torterande människokryp, ge mig mer mat, jag SVÄLTER! 😾
 
Megara gick runt och skrek, oklart varför - hon gör ofta det efter mat. Jag jamade tillbaka som jag brukar (för en utomstående torde det vara inte helt normalt att vi jamar fram och tillbaka med varandra). Men nu är hon tyst och har gått och lagt sig. Jag är osäker på om jamandet betyder, jag har ont! Veterinär nu! Alt Usla torterande människokryp, ge mig mer mat, jag SVÄLTER! 😾
Gissar på det senare iom att det är Megara. 😼
 
Sitter på verandan här i mitt hus på 'min' tropiska ö i norra Australien och njuter av ett glas vin och chattar med lite vänner på Messenger. Kan höra våran lokala koala i trädet över vägen locka på honor. Vinter här nu och vi lackar mot vår.
För någon som aldrig hört hur en koala lockar på honor rekommenderar jag att youtuba det :rofl:
Jag lovar att ni inte blir besvikna !!
De använde de ljuden till T-rexen i Jurassic park :D
 
@Petronilla grymt bra jobbat!

Som fattig och billös student cyklade jag sammanlagt två mil om dagen (skola - stall - hem) och red dagligen. Fy fasen vad bra jag mådde då! Det var inte kul på vintern, men det gick. Kommer ihåg en vinter när de varnade för snöstorm. Jag var rädd att jag inte skulle komma hem på kvällen, så på morgonen satte jag katten på pakethållaren och cyklade in till en kompis som bodde intill skolan. Måste sett rätt konstigt ut med en kattbur inlindad i en filt på pakethållaren :D
 
Typ åker runt på landet och letar kohagar? Men jag undrar så över var den där kön i så fall bildas :confused:
Ser framför mig något liknande som när jag var liten och vi åkte på vad vi kallade älgsafari. Vi körde runt med bilen på små grusvägar och spanade efter älg. Förvånansvärt ofta såg vi faktiskt älg. Småland var fullt av dom :D
Älg safari åkte vi alltid på när jag var liten. Och hade sommarhus i Österbybruk
Tävlade om vem som såg första älgen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 653
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
316
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 859

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp