Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
För vi har badat i havet :love:
IMG_20240725_175859_743.jpg
 
Det blev en mycket fin dag vädermässigt. Regnet som skulle kommit försvann helt. En del av vindskivan är tvättad, skrapad och grundad - sedan pallade inte mina ben att stå på stege längre :p !

Nu sträckläser jag Syndafloder av Kristina Ohlsson, äter godis, samt avbryter läsningen lite då och då med korta snuttar av släktforskning. Och nu ska jag banne mig unna mig ett skumbad :) !
 
En sväng till stan och först förbi stallet; och ja...Tänkte för mig själv att nu när hagen är så blöt och dan av allt regn fattas bara en tappsko. Say what? Tappsko fram....🤨. Då har pållan fixat längre sommarvila än den tänkta veckan i varje fall 🙃.
Jäkla äckelflugor att käka upp stackars pållan; får ju inte såren att läka trots salva utan flughuva som hon krängt av sig såklart så fick ta min förra hästs gamla som är för stor 😅 medan det blev ett varv in på Hööks för att köpa en ny 😊. Inne på systemet fick sambon betala vår dryck utan att visa leg, de vita stråna i skägget är nog anledningen 😅, hade han varit nyrakad hade han säkert inte sluppit 😅.
 
tror dock du behöver träna så du kan göra det själv :D Det är farligt när man inte kan böja sig etc, kroppen monterar ner då.
Har varit så stel i lederna så länge och den enda gången jag kan böja mig så är när jag får muskelavslappnande.
Jag kan inte klippa ovanifrån utan böjer upp undersidan av foten mot mig.
Jag tränar med övningar från fysioterapeut plus från en som har ett gym för att öka rörligheten
Jag är överrörlig i vissa leder och stel i vissa.
 
tror dock du behöver träna så du kan göra det själv :D Det är farligt när man inte kan böja sig etc, kroppen monterar ner då.

Ja, jag har suttit still och jobbat alldeles för länge (och är naturligt stel). Det märks stor skillnad på bara några månader när jag sett till att röra på mig ordentligt och då är jag ju ändå en kärring på 50+ :laugh:

Sedan är ju verkligen inte all smärta farlig, det är bara att bita ihop och tröska sig igenom. Jag kör stenhårt på att smärta är vekhet som lämnar kroppen :rofl: Min naprapat håller dock inte alltid med mig :angel: men det är ju hans jobb att få mig på banan igen :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 649
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
314
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 853

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp