Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att hänga ut dungrejer på tork tror jag inte skulle funka, inte ens en riktigt varm sommardag..
Jodå, jag tvättar mina duntäcken och hänger sedan ut dem varma sommardagar när det är blåsigt, går sedan och fluffar dem för hand där de hänger så dunet inte klumpar sig. Fungerar utmärkt. :up:

Jag har hästar, hundar och katter men det är bara katterna som får sova i sängen. Jag byter alltid kläder när jag kommer hem från jobbet för att hålla dem så hårfria som möjligt, tvätten hängs oftast ute året runt om det inte regnar och jag har inga större problem med håriga kläder.
 
Sådärja, då var städningen avklarad. Som vanligt är det rent så länge det varar men nu är i alla fall resten av helgen fri till något roligare 😄😀. Skönt att låta det ta den tid det tar och skita i klockan! *Tränarpåattgöraalltlåååångsammare*.

Började dagen med en skööön sovmorgon och åkte en liten sväng; bla till våra gamla hyresvärdars gårdsbutik och köpte deras gooda högrevsburgare och deras fina senap 😊.
 
Vovve hemma igen efter två nätter på sjukhus. En inflammation i gallblåsan säger Vet, så specialkost, antibiotika, och hårt medicinerings- och ätningsschema. Svårt för en något bortklemad labrador... :laugh: Men pigg och glad! Har nu nogsamt nosat igenom sitt hem, kissat på sin vanliga kisserunda, och somnat i soffan efter allt drama.

Han ska tillbaka i mitten av maj och göra ultraljud för att se så allt verkar bra i magen.
 
Vovve hemma igen efter två nätter på sjukhus. En inflammation i gallblåsan säger Vet, så specialkost, antibiotika, och hårt medicinerings- och ätningsschema. Svårt för en något bortklemad labrador... :laugh: Men pigg och glad! Har nu nogsamt nosat igenom sitt hem, kissat på sin vanliga kisserunda, och somnat i soffan efter allt drama.

Han ska tillbaka i mitten av maj och göra ultraljud för att se så allt verkar bra i magen.
Jag läste först att det var du som varit på sjukhus och att vet rek
Tänkte va????
Sen läste jag om
 
Jodå, jag tvättar mina duntäcken och hänger sedan ut dem varma sommardagar när det är blåsigt, går sedan och fluffar dem för hand där de hänger så dunet inte klumpar sig. Fungerar utmärkt. :up:

Jag har hästar, hundar och katter men det är bara katterna som får sova i sängen. Jag byter alltid kläder när jag kommer hem från jobbet för att hålla dem så hårfria som möjligt, tvätten hängs oftast ute året runt om det inte regnar och jag har inga större problem med håriga kläder.
Önskar att vi kunde hänga ut tvätt men går ej pga pollenallergi :(
 
Äter entrecote från igår och försöker skydda den mot ihjälsvältande katt (hon fick en stor portion Bozita till lunch och det ligger fortfarande kvar lite).
Hade jag vetat att det fanns kvar av entrecoten så hade jag tagit med mig familjen och våldgästat dig idag :d
Vi tog en roadtrip till din stad (håla) och tittade på bil, vi ska ev byta den lilla svarta mot en stor svart istället... :angel:
 
Käkat grillat till middag och gjorde en sååååå god tzatziki :love:! Det var alldeles för länge sen jag åt tzatziki!
1D3284B6-1A88-4DB4-95B9-2D35B20BAC05.jpeg
 
Det hade det säkert varit, men av praktiska (ekonomiska) skäl kommer vi ju t.ex. inte kunna att hålla fast vid att man ska sitta så glest på tåget som vi gör nu, med ett säte ledigt emellan. Personligen hade jag GÄRNA sett att det hade blivit så, men det känns inte hållbart att tänka sig att SJ ska hålla fast vid detta även efter pandemin.
Om folk som jobbar hemifrån nu fortsatte med det så skulle det innebära en stor skillnad från förut dock.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
719
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 009
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp