Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker återfå någon form av energi, blev inte många timmars sömn i natt och dottern vaknade tidigt. 😴 😵
 
Njuter av att det är innemysar-väder ❤❤
Faktiskt jag också...... :) Men samtidigt hade det varit lite trevligt att kunna hänga ut tvätten på tork. Men annars tycker jag att det är rätt mysigt med grått och lite regn, speciellt som att det har blivit MYCKET mildare. Det kändes redan annorlunda i luften när jag kom ut kl 5:30. Trots regn kändes det som en vårmorgon. Igår var det VINTER 🥶 !!
 
Faktiskt jag också...... :) Men samtidigt hade det varit lite trevligt att kunna hänga ut tvätten på tork. Men annars tycker jag att det är rätt mysigt med grått och lite regn, speciellt som att det har blivit MYCKET mildare. Det kändes redan annorlunda i luften när jag kom ut kl 5:30. Trots regn kändes det som en vårmorgon. Igår var det VINTER 🥶 !!

Ja, igår var det kallt! Såntdär som man lurar sig på här, soligt men kallt i luften och kalla vindar.
 
Ja, igår var det kallt! Såntdär som man lurar sig på här, soligt men kallt i luften och kalla vindar.
Här var det dock inte soligt, utan lika gråmulet som idag. Jag hörde till och med någon klaga på att det kom snöblandat regn här igår :nailbiting:. Jag var ute på rastvakt en halvtimme, och drog på mig fleeceöverdragsbyxor över mina leggings och lång yllekofta under vårjackan + vantar. Jag kan säga att jag verkligen inte svettades alls.....
 
Lite mer kaffe, och sen fundera på i vilken ordning som dagen ska gå i sitt tempo. Lediga dagar är inte alls lediga dagar tack vare att hunden var sjuk så alla projekt försköts.
 
Känner mig lite mör i kroppen. Lassat skottkärror i några timmar eftersom det är knepigt att ta sig fram där med något annat utan att förstöra marken.
Tänkte fortsätta lite senare idag.
 
Sjukdom här. Inte Corona, men familjens labrador har kräks och varit sjuk hela onsdag och fick åka akut till djursjukhus på valborg. Är nu inlagd med dropp och ska röntgas. Vi är tillsagda att inte ringa och fråga om honom - veterinären ska höra av sig under förmiddagen.

Vild gissning är att han ätit något ute som fastnat i magen, vilket hänt förut. Detta att folk slänger en halv kebab med folie rakt ut i parkerna, eller en jäkla massa bröd, matrester och skit för att "mata fåglar" är ett jävla otyg. Den som får mest är råttorna, och husdjur som blir sjuka.

Förra gången då jag var med och hann hugga honom innan han svalde, så kom han med ett fläskben som måste varit sidan av en kotlett. Nån har väl grillat och bara slängt resterna på plats mitt i stan. :rage:
 
Ska hämta upp sista tvätten från tvättstugan. Har packat undan de textilier som skulle packas. Funderar på lunch, sen ska jag ut och möta upp en som ska köpa ett plagg som jag lagt ut till försäljning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
719
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 007
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp