Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyss hemkommen med hundarna efter att jag inte hade samvete att låta grannen gå ensam för att tända brasan. Förr var det han, hans mamma, deras hund, exet, jag och hundarna vi hade som brukade fira valborg tillsammans med stor brasa och fika. Så försvann deras hund, sedan orkade hans mamma inte ens om hon fick skjuts, jag dumpade exet så de år jag jobbar är det bara grannen kvar som eldar. Vi pratade minnen och lite vad som händer nu.

Brasan skötte sig exemplariskt, brann snällt på sin plats, ingen vind och regn inatt och i morgon, gröna åkrar runt omkring så ingen risk för spridning. När det mesta brunnit så gick hundarna och jag hem medan han stannar kvar för att se så ingen kvist antänder gräset eller mossan i närheten. Förhoppningsvis var det inga igelkottar där. Andra år kan vi se flera brasor på håll då den här ligger på en höjd, men i år var det här den enda vi kunde se på flera kilometers avstånd.
 
Nyss hemkommen med hundarna efter att jag inte hade samvete att låta grannen gå ensam för att tända brasan. Förr var det han, hans mamma, deras hund, exet, jag och hundarna vi hade som brukade fira valborg tillsammans med stor brasa och fika. Så försvann deras hund, sedan orkade hans mamma inte ens om hon fick skjuts, jag dumpade exet så de år jag jobbar är det bara grannen kvar som eldar. Vi pratade minnen och lite vad som händer nu.

Brasan skötte sig exemplariskt, brann snällt på sin plats, ingen vind och regn inatt och i morgon, gröna åkrar runt omkring så ingen risk för spridning. När det mesta brunnit så gick hundarna och jag hem medan han stannar kvar för att se så ingen kvist antänder gräset eller mossan i närheten. Förhoppningsvis var det inga igelkottar där. Andra år kan vi se flera brasor på håll då den här ligger på en höjd, men i år var det här den enda vi kunde se på flera kilometers avstånd.

Låter både rätt fint och lite sorgligt. Håller tummarna för eventuella igelkottar, förhoppningsvis är de vakna och alerta nu!
 
Låter både rätt fint och lite sorgligt. Håller tummarna för eventuella igelkottar, förhoppningsvis är de vakna och alerta nu!
Ja, det är lite både och, det kändes så fel att inte följa med när jag är hemma. Han och hans mamma har hjälpt först oss och sedan mig så mycket och jag har alltid ställt upp och hjälpt dem när jag kunnat både vid sjukdom och allt annat.

Ett minne från när hans mamma var med är att han hade fäst en gammal fåtölj på gafflarna på traktorn ett år och körde med henne bältad i fåtöljen över åkrarna till brasan. Jag önskar jag hade kort på den händelsen. :laugh:
 
Ja, det är lite både och, det kändes så fel att inte följa med när jag är hemma. Han och hans mamma har hjälpt först oss och sedan mig så mycket och jag har alltid ställt upp och hjälpt dem när jag kunnat både vid sjukdom och allt annat.

Ett minne från när hans mamma var med är att han hade fäst en gammal fåtölj på gafflarna på traktorn ett år och körde med henne bältad i fåtöljen över åkrarna till brasan. Jag önskar jag hade kort på den händelsen. :laugh:

Det önskar jag också! :laugh:
 
Jag har förövrigt fått en låt på hjärnan som bara vissa rader har fastnat.
Av liv och kadans här i den härliga våsolens namn

De sjunger nog inte kadans men så låter det
 
Ångrar lite att jag går natur nu. Tycker att vård och omsorg verkar intressant! Eller egentligen inte, det jag vill är att bli undersköterska. Bara för att jag tycker att det verkar coolt och kurserna man läser på vägen dit verkar roliga!

Men, jag har varit sjukt nöjd med mitt val hittills! Går på den skolan jag vill och hade som förstaval och går linjen jag velat gå sen i 7an. Så jag har egentligen inget att klaga på.

Dessutom vet jag att den linjen inte skulle passa mig, i alla fall inte som gymnasielinje. Det är för mycket praktiskt och enligt kompisar som går den linjen är den också rätt ostrukturera... vilket jag inte fixar ;)

Mitt problem är egentligen att jag vill göra allt och lite till. Jag hade inga begränsningar tidigare, det var som att jag hade helt oändligt men energi. Nu har jag knappt ork till att läsa de fyra kurser jag läser.
Egentligen tror jag att mitt problem är att jag hatar att vara sjukskriven och ta gymnasiet i en långsammare takt än "alla andra". Jag ser liksom inte riktigt ljuset i tunneln, jag har minst tre år kvar efter detta året (troligen fyra), medan mina klasskompisar har två år kvar.
Jag förstår absolut att det har att göra med att det är för mitt eget bästa osv. Men jag känner inte igen den här sidan av mig själv och jag vill att den ska försvinna. Det är som att något i mig saknas. Fastän det inte borde vara det.


För övrigt har det varit en lugn pappa-vecka den här veckan. Håller tummarna att imorgon förmiddag går lika smidigt :)
 
@Sel hur gick det med din nattliga våxt kommando raid?
1588286928618.png


:angel:
Det kan hända att jag norpade en variant till nu på sista kisspromenaden.
 
Jag skulle egentligen jobba 7-17 idag men pga att det är helgdag på vardag så försvann den arbetsturen. Blev istället tillfrågad om jag kunde jobba 8-18 och tänkte därmed att jag skulle kunna sova ända till 6.36.
Det tänkte däremot inte katten som i dotterns sovrum välte ner hennes medaljhängare. Nu är medaljhängaren trasig, dottern ledsen och jag är vaken.

För att åtminstone den lediga 26-åringen ska kunna somna om så gick jag upp och la mig i soffan istället. Det är inte lönt att somna om när jag ändå snart ska gå upp. Får passa på att läsa istället :p
 
Har precis satt igång kaffe och sneglar ut genom soligt fönster. Idag känns bra!

Sitter och småfnissar i efterhand åt valborgssamtalet med kära mormor igårkväll, hon upptäckte videochattsfilter för första gången! Jag trodde hon skulle få en hjärtattack som hon skrattade, önskar att jag kunnat spela in det. :D
 
Har städat av hemma. Har tvättstugan så ska ner dit och ladda om nu. Sen står packa undan textilier som ska förvaras en längre tid i vakuumpåsar (byter till det tunnare täcket i sängen idag bla) och lägga upp lite säljannonser på dagens schema.
 
Sitter fortfarande i soffan med filt och dator. Sörplar kaffe och äter macka och bulle till frukost.

Måste starta en tvätt, men det blir nog inte att hänga tvätten ute idag. Regn av och till. Men det känns betydligt varmare idag än vad det gjorde igår :up: .

Vet inte riktigt vad mer jag ska göra idag. Lata mig..... :D ? Nja, bröd ska jag nog i och för sig baka, men det är ju inte så ansträngande precis. Jag skulle också kunna plantera om mina pumpa- och gurkplantor som växer som OGRÄS :nailbiting: !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
719
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 007
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bada med häst
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp