Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på Contagion: Bird Flue in America. Mycket lämplig och upplyftande i covidtider...

Katten är på dåligt humör eftersom hon redan börjat gå upp i vikt så jag har dragit ner marginellt igen. Hon verkar vara precis som sin slav och går upp lika lätt som det är svårt att gå ner. Tyvärr har jag ingen tvåbening (eller fyrbening) som ger bra mat på bestämda tider och i lagom portioner :angel:
 
Jag tycker det är supergott men min aussie sambo är mycket tveksam att äta det. Han jämför det med hur jag skulle tycka om han åt koala-kött tex hmm.....

Fast koalorna är väl skyddade, eller? Jag har ingen koll, men i så fall är det ju inte jämförbart. :D Jag tycker det borde vara som att äta vilket vilt som helst.

Själv tyckte jag absolut inte att det var dåligt, men jag hade förväntat mig lite mer smak helt enkelt. Å andra sidan äter de ju bara gräs, typ. :)
 
Ja, jag tycker hen är så himla stark som klarar av detta så ung och med så lite erfarenhet. Hen kände iaf att trots att hen går sönder inuti så känns det fint att kunna hälsa på honom även om hen inte är vara hans vårdare. Usch, stackars lillskrutt! :(:heart

Vilken fruktansvärd situation att hamna i. Så fint att det åtminstone gav tillfälle för hen att kunna hälsa på sin morfar. :heart
 
Nä men allvarligt. Valborg är lite som att hälsa våren välkommen.
Sång, dans och umgänge.
Givetvis se en eld och ha alldeles för lite kläder på sig så man står för nära elden och får aska på kläderna.
Många firar med att dricka liiite mer än vad de borde.
Töntar tänder raketer, eller ja saker som låter.
@allisa
 
Fick mina sista dahlia-knölar på posten. Ville ha tre sorter till i år. Räknar knölarna. 36 stycken. Totalt orimligt. Ger mig på att plantera och så TAR JORDEN SLUT! Ringde min trädgårdsmästare och han SVARADE INTE. (Vägrar köpa jord av någon annan). Så överväger seriöst att smita under bommen till handelsträdgården imorgon och hämta en säck. :laugh: (jag har gjort det förut, men med tillåtelse innan :angel:)
 
Sådärja! Alla plantor förberedda för morgondagen, nu en paus, ett vinglas och sedan långpromenad med hundarna för att hitta lite mer inredning till spindelburken. :D Förhoppningsvis regnar det inte på oss.

Är det som jag tänker mig, att alla ställer ut ett bord med plantor på uppfarten och så går man en sväng, en och en med avstånd, och plockar på sig lite kul plantor? :D
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Min granne ringde tidigare att han ska tända sin enorma rishög, det har inte eldats på tre år tror jag? Jag har inte alls lust att gå men känner mig tvungen, det ger mig inget att se en jättebrasa brinna ner och tänka på alla ev igelkottar som gömt sig där. Kommer ta timmar att passa den.:meh:
 
Eftersom jag inte får något gjort på datorn så rensar jag för att slänga, shit vad mycket skit jag samlat på mig. Stora garderoben klar, nu är det bara lilla garderoben, köket och garderoben i sovrummet (ännu större) och byrån i hallen och böckerna. Kill me now :meh:
 
Senast ändrad:
Är det som jag tänker mig, att alla ställer ut ett bord med plantor på uppfarten och så går man en sväng, en och en med avstånd, och plockar på sig lite kul plantor? :D

Ganska precis så! Man delar i facebookgruppen var man bor och vilka plantor man har, så lämnar man dem ute och folk får plocka på sig tills de är slut. :) Himla trevligt sätt att bli av med överflöd och få lite extra som en kanske inte tänkt på att sätta själv.
Det är förstås tillåtet att bara ge eller bara plocka också, men max två plantor/sort/person.

HAHA! Och jag upptäckte just att det är TORSDAG idag, inte fredag! Plantbytandet börjar alltså lördag morgon. 😅
 
euueughn- trott och irriterad efter en arbetsdag med horlurar pa for alla telefonsamtal dar jag fick veta att jag blivit placerd pa ett APTRAKIGT projekt over minst de kommande 8 veckorna.

Lockdown och nu detta? Jag kommer borja stress-ata alltsa!
 
  • Ledsen
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
719
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 002
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp