Vad glömmer du alltid på resan?

Tycker det är smått osannolikt att man kan glömma hårborsten så ofta som jag gör :o. Utöver det så är plastpåse för smutstvätt tydligen jättesvårt att få med sig :devil:

Det var exakt vad som hände mig när jag åkte skulle bila genom the Lake District till Edinburgh - vet du hur lätt det är att få tag på ett kamerabatteri till min kamera på den rutten??? Det går...... INTE ALLS!!! :cry::arghh::arghh::arghh:

The horror :eek::cry: Hade du en mobilkamera åtminstone? Jag borde nog införskaffa batterigrepp så att det går att använda AA-batterier om planeringen brister (fast då glömmer jag säkert det istället...).

Jag glömmer ingenting. Är det en kort resa till civiliserade områden är det ingen panik om man missar att packa tandkräm. Är det en mer avancerad historia eller till områden utan service gör jag en lista och följer den slaviskt. Sen packar jag så lite det bara är möjligt. Jag är inte i @tornblommas division men jag gillar att väskan går att bära. Även längre sträckor.

Jag har en packlista som jag går efter, den modifieras efter behov och typ av resmål.är
Är det något jag inte användt på resan försvinner det från listan, så packar inte med mig för mycket (med undantag för typ plåser, nagelsax, alvedon etc som inte nödvändigtvis används varje gång men som är jävligt skönt att ha vid behov).

The horror :eek::cry: Hade du en mobilkamera åtminstone? Jag borde nog införskaffa batterigrepp så att det går att använda AA-batterier om planeringen brister (fast då glömmer jag säkert det istället...).
Hade en iPhone 4S vid tillfället m kass kamera så det var inte ngn idé att ens försöka fånga de storslagna vyerna m den..... :cry:
Väl framme i Edinburgh började jakten på kamerabutik så till slut fick jag äntligen ett batteri.
Numera har jag TRE kamerabatterier - så om inte ett av dem sitter i kameran så har jag åtminstone ett eller två som ligger i kameraväskan :idea: (sedan ska man bara komma ihåg den där andra detaljen, med att komma ihåg kameran osv..... :angel:)

Adapter har jag glömt ett par gånger (eller fått med mig fel, t.ex engelska uttag finns både jordade och ojordade och den gamla adaptern jag hade funkar bara med äldre uttag) - det är ganska irriterande men samtidigt rätt lätt att få tag på. Det är det enda jag numera lägger som påminnelse i telefonen dagen före utresa eller däromkring. Allt annat ordnar sig... eller ja, jag vet inte hur många av mina hårborstar som har inköpts på diverse resmål för det är tydligen inte naturligt för mig att slänga ner i väskan.

Har senast fyra åren rest till liknande resmål, så har börjat lära mig vad jag ska packa.
Men gör ändå en noggrann lista varje gång, gärna veckan innan så jag hinner inhandla sådant som ev saknas hemma. ;)
Varje år tänker jag att jag ska spara listan så jag har nästa år, och även redan vid hemkomst stryka saker som var onödiga att ta med. Men glömmer alltid! Sa se om jag hittar årets lista, den var rätt bra faktiskt!
Så svaret på frågan är: nej jag glömmer faktiskt ingenting viktigt när jag reser.
Viktigast är mediciner, linsprylar, badkläder, pengar/kort, pass och kamera/mobil.

Alltid packa minst ett ombyte underkläder (och badkläder om solresa) i handbagaget, då överlever man om väskan blir försenad.

I övrigt så känns det som att packningen blir mindre och mindre för varje resa för dottern och mig, vi mest badar dagtid så det är bara på kvällen man måste klä på sig ;) Fast vissa hotell kräver annan klädsel än badkläder i lunchrestaurangen (vilket för mig är en självklarhet) så då är det bra att ha en smidig solklänning att dra på över bikinin så är man rätt klädd :)

Trodde jag var ensam om att glömma hårborste för det är alltid bara jag som glömmer det i mina resesällskap. Skönt att inte vara ensam. Mina kamrater har många gånger sagt IGEN. När jag sprungit runt i affärer och letat hårborste

Liknande trådar

Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 117
Senast: MiniLi
·
Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
6 817
Senast: EZMK
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
601
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 485
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar